CITIZEN DIAMOND FLAKE 31 jewels

Laat eens zien welke Diamond flake je zelf hebt?

Citizen Diamond flake

22 likes

Ik heb er geen, maar gaaf horloge :ok_hand:

1 like

Tja, je ziet ze niet zo vaak en ze zijn nogal onbekend.
Ik heb deze opknapper.

citizen diamond b

citizen diamond d

4 likes

Mooi horloge, jammer dat de wijzerplaat wat aangetast is maar ook het uurwerk ziet er zo mooi uit. Ik zou even moeten zoeken maar ik geloof dat ik ook nog een citizen Diamond flake 25 jewels heb liggen.

Groet Marc

4 likes

Mooie Citizen Diamond Flake, Marc, @JMD :slight_smile:

N.B. : een Vostok Amfibia heeft ook 31 jewels

1 like

We zouden de Vostoks ook nóg meer kunnen warderen, net als jouw prachtige Citizen Diamond Flake :wink: :smiley:

1 like

Mooi horloge :ok_hand:

1 like

Deze natuurlijk!

9 likes

Een heel mooie zo te zien, gave wijzerplaat, alleen bij bandje wissel iets mis gegaan.

Je bedoelt de krassen op de lugs?

Die zijn wel wat onooglijk maar de wijzerplaat maakt veel goed hahaha

1 like

Die krassen moeten toch nog wel weg te polijsten zijn?

2 likes

Sommige zijn heel diep, je zou daar eerder materiaal moeten toevoegen dan weghalen.

Ik denk er nog over na om dit te laten doen.

Ik vind hem nog steeds mooi en bij het dragen stoort het me niet

1 like

Je kunt het wel wegpolijsten, maar dan haal je de scherpte, de scherpe lijnen van de kast worden dan aangetast.
Als het aan de binnenkant zit dan is dat toch verder geen punt.
Je moet altijd de achterkant van het horloge gebruiken als je er een bandje in wilt zetten. Nooit de voorkant.

1 like

Vertel mij wat! Haha ik heb hem ook maar zo gekocht, het is net alsof er een kleuter mee gespeeld heeft.

Maar ik vind het niet zo erg, het is mijn eerste vintage horloge en zo kan ik er ook minder mee zitten als ik wat schade heb

4 likes

Je hebt in ieder geval goede smaak, het is een prachtige vintage met 31 juweeltjes wat ik wel een beetje dubieus vind, vraag me echt af waar die toch allemaal geplaatst zijn.
Om het zeker te weten kun je het wel uit elkaar schroeven dan weten we het zeker, leer je gelijk een beetje sleutelen met kleine onderdeeltjes.

2 likes

Dank je wel! Ik durf niks te beginnen met er zelf aan werken. Vind het wel fijn dat hij loopt.

De citizen chronometer van dat tijdperk is ook een handopwinder met 31 juweeltjes, misschien is daar meer over bekend?

2 likes

Daar zitten veel meer bruggen in en tandwieltjes, dus dat is logisch dat daar zoveel jewels in zitten, maar in een standaard uurwerk, een handwinder dan is 31 jewels bijna ongelooflijk veel.

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:t2: en schaars…Heb in mijn zoektocht naar Citizen vintage eens een verhaaltje gelezen dat er tussen Citizen en Seiko een wedstrijdje was wie de dunste handwinder kon maken en Citizen won nipt met deze Citizen Diamond Flake :grin:

4 likes

Ik heb hier wat leuke informatie over de Citizen Diamond Flake

Hier kun je de binnenkant en de onderdelen zien.
Het is in het Japans, maar het gaat toch om het te bekijken.

2 likes

Toffe video die Japanse! Ben je er al achter wat de reden is van de overvloed aan juweeltjes?

Leuk dat je zo geïnteresseerd bent :slight_smile:

2 likes