En zo is (zonder dat ik mij er bewust van was tot en met nu) het cirkeltje rond! Als iemand mij toen had gezegd dat ik er ook zo een zou hebben had ik het waarschijnlijk niet geloofd Alleen mijn idee betreft de bezel insert is over de jaren een beetje gewijzigd.
Nu nog een mooie stalen band vinden voor dit beestje en dan is hij perfect. Zodra dat zover is gaat de Scurfa D-1 eruit om plaats te maken.

Dat is de Citizen Promaster AJ9230-08EE. Of een standaard Pepsi bezels inlay gaat passen is maar de vraag, want volgens mij wijkt de maat van de Citizen bezel inlay af van die van Seiko.
En hier kan ik onderhand ook wat meer over zeggen:
Onderdelen als Glas, glaspakking, bezel insert, bezel, bezel spring zijn allemaal gelijk aan de NY0040 reeks. (want dat heb ik bij deze allemaal vervangen )
edit:
Poep…nu heb ik mijzelf weg gespeeld hierzo…
Sinds korte tijd heb ik dit setje Citizens. Ik geloof niet dat ik ze eerder voorbij heb zien komen op het forum. Ik laat mij uiteraard graag corrigeren wanneer iemand deze ook heeft liggen.[20230301_140524] [IMG_20230311_112025_823] [20230221_143712]
Wel netjes geworden. Zo heb je een bijzondere NY0040 gefabriceerd. Is het een standaard glas of saffierglas?
Edit: ik zie het al
Het is misschien geen Seiko, maar wel een mod: [IMG_20230311_112025_823] Double dome saffier en een stalen insert. Hieronder de oorspronkelijke looks. [IMG_20230118_132326_002]
Oei die blauwe wordt ik erg hebberig van. Zijn nog niet echt hier te krijgen maar zag er één in Spanje voor 270 euro. Zullen wel goedkoper zijn als ze hier in de winkels liggen.
Eindelijk een redelijke vervanging gevonden voor één van de pakkingen die niet langer gemaakt wordt. Dus nu mag deze weer om de pols shinen met z’n nieuwe glaasje.