Volgens mij is de NY0040 van begin jaren ‘90, dus zo’n 35 jaar. Nog steeds een respectabele carrière!
Ik had 6 jaar geleden de 50th anniversary editie. Zouden ze het zelf mis hebben dan?
Citizen bracht toen twee ‘anniversary’-modellen uit om 50 jaar aanwezigheid op de Europese markt te vieren.
Maar de NY0040 werd uitgebracht in 1994, zo werd door Citizen zelf bevestigd. Dat staat in een draadje op het ChristopherWardforum.
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op horlogeforum, ben het nog allemaal ff aan het uitzoeken.
Zelf ben ik al jaren in het bezit van o.a. 2 Aquamounts! de c900-q01857y
nu al een tijdje niet meer om gehad, en wil ze goed laten nakijken.
Ik meen mij ook te herinneren dat hij in 1994 is uitgebracht.
Ik heb dit vaker gehoord en er destijds zelfs een topic over gemaakt
Dat zeiden ze me destijds ook
Ja absoluut, maar een keer opfrissen qua afwerking en touch&feel kan wel een keer, alleen ben ik bang dat het gevoel van het origineel dan snel weggaat.
Edit:
Ik heb mijn post gevonden hierover, dit was in 2016. Dus 10 jaar geleden wilden ze de NY0040 ook al uit productie halen.
Ja we gaan het zien jo.
Hoe vinden we de nieuwste Promaster line up?
Ben er nog niet weg van. Misschien moet ik het even in het echt bekijken.
Voor nu deze om:
Wow wat mooi. Welke referentie is dat? Heel subtiel die gouden lijntjes, en alles zwart oogt lekker. Zwarte day/date en een Kanji-dagaanduiding. Nice ![]()
De Promaster NY0125-83E jdm datum aanduiding inderdaad. Tijdje geleden overgenomen van @Gup nog steeds blij mee.
Pak hem te weinig eigenlijk maar wanneer ik hem pak echt een super fijn horloge.
Ja dat kan ik me nog herinneren. Dat dit al weer 10 jaar geleden is:face_with_peeking_eye:![]()
.
Origineel op staal toch?
Klopt. Vind dit dit leuker.
De enige echte vakantie beater. Comfortabel en onverwoestbaar.
Damn gast, wat voor een Unicorn heb je me nu in mijn brein geplant! ![]()
Ik kan je hem echt aanraden. Hij is gewoon supergaaf.