Het begint ergens op te lijken (Citizen nr 6. de Paradigm is incoming).
Slechts twee duikers maar de world timer mag ook 200m, dus die durft ook nat te worden.
Op mn wensenlijstje staat nog een full lume duiker. Ofwel de NY0040 ofwel de Italiaanse limited titanium.
Mooi hoor. Zo zou ik er ook een willen.
Binnenkort komt deze mijn kant op een prachtige Citizen midsize duiker gegund door een gewaardeerd forumlid.
Mooie C028 en Aquamounts😍
800m en C026 zelfs
Wauw C026 is zeldzamer dan de C028👊
Heb je de C026 allang?
Niet zo lang dus hij was niet goedkoop Maar zoals Abel eerder hier zei: beter dan geld op de bank. Maar mijn motto als verzamelaar is, alles is te koop, als ik ervan overtuigd ben dat de ander hem liever wil hebben dan ik (en een marktconform budget heeft).
Gaaf spul! Die grauwe kleur van het titanium Maakt het zoveel meer toolish dan de nieuwe modellen uit titanium.
(Klinkt dat logisch? Dit is wat ik bedoel )
Deze vandaag om. Binnenkort nieuwe batterij erin nodig.
Hier mag je best owr stuk wat fotos bij plaatsen. Mooie hoek zo
Het rechter horloge is inderdaad meer een natuurlijke titanium kleur, maar stiekem ook niet helemaal, want de meeste titanium Citizen horloges uit de jaren 90 - ook de rechter op de foto - hadden een gepatenteerde glascoating (SiO₂) waardoor de buitenzijde ongeveer twee keer harder is dan kaal titanium. En dan niet een glascoating zoals je die tegenwoordig op je auto krijgt, maar eentje die er echt op gebakken is.
Pas in de jaren 2000 kwamen de Duratect coatings, de meeste horloges die Citizen nu als “Super Titanium” verkoopt hebben een coating van titanium carbide die ongeveer 5 keer harder is dan kaal titanium, echter in de praktijk doet die oude glascoating er niet veel voor onder, het oogt alleen minder als staal (wat ik persoonlijk niet erg vind).
Zo leert men nog eens wat! Tof! Dank je!
Zoals de anderen zeggen; meer fotos!
Genoeg Maar voor de waarde van het merendeel (de zeldzame duikers niet mee gerekend dus) kun je amper één titanium The Citizen kopen hoor.
Met je c028 en de 800m moet je al best een eind komen