Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

8 likes

Is dit ‘de Italiaan’?

Juuuup!

10 likes

Ik ben trouwens voorzichtig met foto’s van mijn C026 en de rest, omdat er veel oplichters zijn die met andermans foto’s een horloge verkopen (bijvoorbeeld op Facebook). Horlogeforum is gewoon openbaar dus iedereen kan bij de foto’s.

Ik ben zelf al eens opgelicht via Kleinanzeigen. Het account oogde legitiem (bestond al langer, normaal transactieverleden, maar waarschijnlijk gehackt) en de foto’s waren zelfs origineel - hij had het horloge echt in bezit denk ik - maar hij heeft het horloge waarschijnlijk 10x verkocht, en het heeft uiteindelijk een half jaar geduurd voordat zijn account werd verwijderd.

Eén foto daar overtuig je een kritische koper niet mee, maar met vijf gedetailleerde foto’s wel, dus helaas blijft het bij eentje…

1 like

ja via Amazone ooit gekocht in Italie.

2 likes

Hij was vorige maand in de aanbieding bij diverse juweliers met een webshop voor €450,- en ik had bijna toegehapt. Niet gedaan en een beetje spijt van gehad, maar nu zijn ze ineens weer allemaal 599,-. En ik heb het idee dat de limited edition voorraad zo goed als op is, want het aantal nieuwe is nog maar laag en de prijzen ineens weer hoog…

2 likes

volgens mij zijn er maar 1000 gemaakt voor de Italiaanse markt

1 like

Klopt, ze zijn allemaal genummerd.

1 like

Och ik denk dat een C026 voor een oplichter niet zo interessant is die gaan waarschijnlijk liever voor een ander duur merk in plaats van een oude Citizen duiker :wink:

Daar vergis je je dus. Het was een C026 die ik “kocht”. Door hetzelfde horloge meerdere keren te verkopen (advertentie laten staan en mij aan het lijntje houden dat hij verstuurd gaat worden) heeft hij dus duizenden euro’s binnen kunnen harken. De gemiddelde marktplaats oplichter neemt met veel minder genoegen. Die verkopen je een bordspel van 50 euro of 100 euro dat ze nooit leveren.

Tja ik koop alleen van mensen die ik vertrouw en goed ken en laat alleen die opsturen.
De rest wat kostbaar is ga ik halen koop nooit ongezien van onbekenden, net Marktplaats als iets te mooi is om waar te zijn…dan niet kopen.

Dank voor de tips :wink:

Wil je eens een betere foto sturen Ferdy? Als ik je foto zo bekijk zie ik echt een c028. Geen C026?

Die heeft echt wat andere uiterlijke eigenschappen

Dit is de een C028 en een C026 beide ex van mij.

Zie je de 2 verschillen?

1 like

Ik heb over de verschillen gelezen, maar heb ze niet naast elkaar in handen gehad. Maar laten we je theorie en je arendsoog even testen:

Wat zien we hieronder, het zijn vijf verschillende horloges. En niet valsspelen en de achterkant erbij zoeken als je de foto’s ook ergens opgeslagen hebt. :wink: Op deze foto’s moet het duidelijk te zien zijn als de theorie klopt.

1 like

Een C026 kan natuurlijk bij een service een C028 bezel hebben gekregen, maar is het dan een C028 geworden? Wat achterop de deksel staat is natuurlijk leidend, evenals het uurwerk. Is een C028 die kapot was en een C022 donor heeft gekregen nog een C028? Wat doet dat met de waarde? Had jij niet een keer een C022 in een dode C028 gedaan? Heb je dat toen gemeld bij de verkoop?

Voor de mensen die het niet weten, een C026/C028 meet nauwkeuriger dan een C020/C026. Volgens Abel is dat alleen een verschil in de afregeling/ijking, maar het is hoe dan ook een verschil en een volledig origineel horloge is over het algemeen meer waard. En ja, op de printplaat van een C026 staat ook C026, niet C022. Maar het kan natuurlijk ook dat het hele uurwerk eens vervangen is door Citizen. Ik kan me niet voorstellen dat Stam - of wie het ook was begin jaren 90 - veel reserve C026 uurwerken had liggen. Of veel C026 bezels wat dat betreft.

Of past de ene bezel niet op de andere kast? En is de bezel niet hetzelfde als op de two-tone modellen van staal? Het zijn in ieder geval geen titanium bezels.

Ik heb eens goed gekeken. Mijn sensor is flush, dus niet diep zoals deze, maar mijn bezel is een keer vervangen zo te zien. Werkt overigens perfect, dus ze lijken me interchangeable.

2 likes

De onderste is een titanium C026
Daarboven een c028
Weer een c028
Een c022 ibg
En weer een c028

1 like

Bijna goed!
Van onder naar boven (ik ga even met jouw volgorde mee):
C026
C028
C028
C022 IB (instinkertje)
Maar de bovenste is toch echt een C026, en schijnbaar ook NOS. Of iemand was erg zuinig op de stickers achterop.

Volgens mij is dit exemplaar van jouw Braziliaanse vriend.

1 like

Hier moest staan: een C026/C028 meet nauwkeuriger dan een C020/C022.

Zie onderstaand schema.

image

Bedtijd!

1 like

Aangezien een horlogeforum ook om kennis delen draait, presenteer ik jullie mijn overzicht van alle Aqualands.

Dit zijn de C02x modellen.

Dit zijn de C52x modellen.

Doe er uw voordeel mee!

5 likes