Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Deze moet natuurlijk hier ook shinen…

300M onder de zee.

14 likes

14 likes

Mooie collectie!
Nu vraag ik me af op de 2e foto waar dat linker ronde gedeelte voor is?

1 like

Dat is de diepte sensor.
De Aqualand kan je echt gebruiken als duik horloge. Houd diepte bij, laat duik tijden zien.
Waarschijnlijk kan je er nog veel meer mee.

Dus hier in het zwembad van 1.40m diepte neem ik mijn hardcore diver mee het gevaar van het zwembad in!

5 likes

Oh wat gaaf zeg!
Nooit geweten dat Citizen een duikhorloge had met deze functie.

Dank voor je toelichting :slight_smile:

1 like

Ooit zo laten maken.
Cerakote coating.
Helaas niet meer in mijn bezit.
Volgens mij dacht Citizen bij het zien van deze dat is een leuk idee en kwamen ze zelf met een soortgelijk model.

5 likes

De Citizen Aqualand Duplex is een compleet duikhorloge met oa de volgende functies:

• Duiklog voor meerdere duiken
  • Dieptemeter
  • Alarm voor te snel stijgen onder water
  • Temperatuurmeter
  • Stopwatch

Ik heb er twee, ik draag de titanium versie bijna dagelijks.

9 likes

Gaaf hoor! Ik heb verschillende Promasters maar als ik er nog eentje bij zou nemen dan zou het deze zijn

3 likes

Dat horloge wat @Grollebol laat zien, is de 40 jaar anniversary van het model!

Het model is door heel veel duikers, en mariniers het duik horloge.

Groet van het oer model.

10 likes

8 likes

Deze is dik zeg! Mooi.

@Gerard-zelf ook deze twee mogen er wezen. Misschien ooit nog een keer de blauwe variant. Maar voor nu heb ik even genoeg Citizen duikers. Heb nog de blauwe solar die ik net niet kon toevoegen.

Nu wel: :grin:

11 likes

Ben naar grote diepte gegaan om deze hardcore duiker is even goed te testen:

11 likes

10 likes

14 likes

Ik heb een probleem. Ik heb al zoveel Citizen duikers geprobeerd, en ik krijg het gevoel dat mijn polsen er gewoon niet voor gemaakt zijn.
Iedere keer “zakt” de kant van 12 uur naar boven toe, richting het polsbot. Heel oncomfortabel eigenlijk, want ik zit de hele tijd de kast weer naar het midden van mijn pols te trekken. Ik word er helemaal simpel van.

Dat is de reden bijvoorbeeld dat ik de NY0040 al twee of drie keer gekocht (en weer verkocht heb) omdat ze zo topzwaar aanvoelden. De titanium versie van de NY0040 (NY0100 uit mijn hoofd) geprobeerd, want wie weet is een lichtere kast wel de oplossing (dat was het niet).

Ik ben nu geland op de BN0000 en hoewel ik het verreweg de mooiste duiker vind van Citizen, zakt deze ook weer alle kanten op. Nato, rubber, leer, het maakt niet zoveel uit. Herkent iemand dat? Mijn idee is nu dat Citizen duikers niet aan mij besteed zijn :frowning:

4 likes

Ik ervaar het ook met mijn Citizen Promasters dat ze vrij top heavy zijn als ik ze niet draag met hun originele stalen banden.

Je zou kunnen experimenteren met verschillende straps die verschillende grip hoeveelheid hebben op je huid waardoor het één en ander na afstelling niet zoveel verschuift. Ik vind het gevoel van gewicht heerlijk. Steeds rechtzetten is nooit een goed teken. Canvas straps hebben lekkere grip en alternatief zou je kunnen kijken naar strap vormen die (bijv. klitteband) oneindige afstelling geven en dus precies de tegendruk/grip kunnen leveren die je misschien nodig hebt.

BN0000 ziet er prachtig uit, geniet ervan!

Thanks voor je antwoord! En dat is iets wat ik ook overwoog. Blijkbaar is de NY0040 band van die Amerikaanse aanbieder (ben de naam even kwijt) compatibel met de BN0000.
Denk dat ik dat nog maar eens ga proberen, want ik blijf iedere keer terugkomen op de BN0000 qua looks (mooie diameter, kleine dial, heel apart vormgegeven bezel).
Deze te snel verkopen heb ik al eens een fout gemaakt, dus ik denk dat ik het maar eens op die stalen band ga proberen.

1 like

Wat je hebt is in feite de non-radio controlled versie van een zeer veel gebruikte kaliber, de E670. Die zullen veel mensen op HF hebben (gehad).

Inmiddels is E670 opgevolgd door E660, met multi-band RC en stedenselectie.

Het mooie van deze kalibers is dat het in feite computers zijn met wijzers als display.

2 likes

En heb je al geprobeerd je bandjes een tandje strakker te dragen? Of wordt het dan te oncomfortabel?

Dan is het weer net te strak helaas, alsof ik er tussenin hoor te zitten. Dat heb ik trouwens met 9 vd 10 bandjes.