Ik heb de BN0000 ook, op een stalen Citizen band. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van het verschuiven, maar het afstellen van de band heeft wat voeten in aarde gehad. Ik moest de band zodanig inkorten, dat de clasp recht onder de pols zit.
Heb je wel eens een MN (achtige) strap geprobeerd? Die zit vaak wat strakker om de pols en schuift wat minder. En vind ik persoonlijk heel fijn dragen.
Ik draag grote, titanium Pilot horloges, en ik draag ze behoorlijk los, dus de bewegingen ben ik gewend, maar het gewicht blijft door het titanium beperkt. Tegenwoordig draag ik echter ook <35mm horloges, omdat die grote “klokken” me vaak in de weg zitten. Dat mensen van het gewicht van een stalen duikhorloge (een anker) genieten, kan ik me maar moeilijk voorstellen. En dan zijn er nog mensen die “vergeten” dat ze hun horloge dragen als het van titanium is. Dat kan ik me ook al niet voorstellen. Als mijn titanium horloge los zit, voel ik hem schuiven. Als hij strak zit, voel ik hem knijpen, dus vergeten is er hoe dan ook niet bij, maar ja ik ben vast gevoelig
Ik heb titanium horloges van citizen verkocht om die reden (meer specifiek de Garrison en Paradigm). Maar met een goede maat én microverstelling in de band, heb ik nu in de PMD56 voor het eerst een titanium horloge die zowel lekker draagt en van ‘s ochtends (ruimer) tot ‘s avonds (strakker) een perfecte pasvorm heeft. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat systeem niet de standaard is geworden.