Volgens mij staat die nog wel te koop maar als ik het goed heb ziet ie/de band er aardig geleefd uit.
Dood of vast? Met een quartz tester gekeken?
Dank voor het meedenken!
De ‘carbon coated’ en stalen varianten (resp. 2952 en 2855) bewegen een beetje, als ik ze met de voorzijde op de tester leg; de titanium 2855 niet.
Er zit natuurlijk wel een extra beschermdeksel in. Kan het kwaad om ze zonder beide deksels op de tester te leggen? Alvast bedankt!
Zonder de achterzijde en het (antimagnetische?) extra deksel “lopen” ze alledrie goed op de tester - en dat geldt ook voor een 2854-donor die ik heb liggen. Ik weet niet of dat goed nieuws is of juist niet…
Ze zijn gangbaar. Maar die “slinger” met het draaiende magneetje is niet echt de test waar ik op doel.
Je hebt ook de sensor. Als je het horloge met nieuwe batterij op de de sensor legt, en hij maakt iedere seconde een geluid. Dan weet je of het electra deel goed werkt. Als je dan niet een lopend horloge hebt. Dan zou misschien nog een slinger op de quartz tester een beetje soelaas kunnen brengen.
Mocht de horloge niet blijven lopen, dan wil een avondje op een warme cv radiator nog wel eens helpen.
Of oven op een 50 graden…wel even checken dat het horloge nog aan te raken is.
Gr Abel.