Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Kennen jullie dat ook? Keuze stress :sweat_smile::sweat_smile:

17 likes

En daar zitten nog niet eens de NY0040’s bij 🤦

Nee lang niet :roll_eyes:

1 like

De keuze voor vandaag maar…

16 likes

Haha ja joh, maak me maar lekker. :rofl: Nee schitterend horloge! Waarschijnlijk ben ik gewoon een beetje te laat op het feestje. :grimacing:

Mocht je er binnenkort nog een tegenkomen, kan je me dan een berichtje sturen?

1 like

De gele Promaster komt niet heel vaak voorbij en als die wordt aangeboden voor een behoorlijke prijs. Gewoon geduld en geluk hebben. Zoekopdrachten plaatsen in MP, eBay, Catawiki etc, zodat je een berichtje krijgt als ie wordt aangeboden.

2 likes

erg interessant! :drooling_face:
Draagt die dan ook ietsje groter met de kroon op 3? Die is wel echt heel gaaf! Heb je heel toevallig een ref. nummer hiervan? :innocent:

Coke bezel erop en dat heb je mijn perfecte duiker te pakken! :smiling_face_with_three_hearts:

Dat is de Citizen Promaster AJ9230-08EE. Of een standaard Pepsi bezels inlay gaat passen is maar de vraag, want volgens mij wijkt de maat van de Citizen bezel inlay af van die van Seiko.

3 likes

Heel, heel gaaf! Dank!
Kom ook net je NA uit 2018 tegen; leuk om te lezen :slightly_smiling_face:

1 like

De NY0040 op een nieuwe niet Citizen band van EBay. Tevens de eerste keer dat ik een metalen band ingekort heb (met pinnen deze). Tot op heden bevalt hij goed. Geen halve schakels, maar wel een fijnafstelling.

10 likes

Ziet er prima uit! :+1:
Even een vraagje:
Zijn die mid-links even breed als die op de originele band?

Ik heb de originele metalen band niet, dus een vergelijk kan ik niet maken. Pin tot pin zijn deze schakels 10,0mm. Daarnaast heb je 3 posities voor de snelverstelling, die ongeveer 3mm uit elkaar liggen. Dus er is wel wat te verstellen. De holle end-links zijn redelijk, maar ook niet meer dan dat. Maar wat wil je voor 30 dollar (wel uit de VS, dus komt nog wat bij)?

1 like

Dank voor de info.
Ik ben vooral aan het puzzelen of de solid links van deze aftermarket band op de originele ratcheting sluiting gaat passen :slightly_smiling_face: (aangezien die met een midlink aansluit op een zijde van de sluiting)

3 likes

Checkte net, hij is nog te koop. Ik heb 32,74 euro betaald voor het hele ding. Duurde wel even voor hij er was, maar dat is natuurlijk geen geld. Experimentje waard misschien?

:wink::wink:

Kijk eens wat ik heb gevonden?

12 likes

:exploding_head:

Ja hoor! Een freakin’ gele in mooie staat! Mooi zeg!

2 likes

En na gepaste en gewaardeerde liefde en aandacht van @Abel:slight_smile:
Vandaag mn oude vriend weer om de pols!

8 likes

Ik moet toch betere verf kopen zie ik. :sneezing_face:

1 like

Het blijven leuke horloges, mijn blauwe duo.

10 likes