Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Gaaf ding! Benieuwd naar het eindresultaat

1 like

Lekker :stuck_out_tongue::four_leaf_clover:

1 like

Dagje full lume

13 likes

Heel fijn horloge, dat ik eigenlijk alleen op het originele rubber draag. Na een maand of 5 begint hij zelfs redelijk comfortabel te worden.

10 likes

Dat noemt men wennen :laughing:

Mooi horloge :+1: dat is trouwens De eerste serie wat je hebt volgens mij. De lume zit tot de markers. Dan een kaal randje.

2 likes

Was me ook opgevallen. @JuKo de zijne heeft dat ook.

3 likes

Bedoelen jullie de chapter ring? Nee hoor, die gloeit ook knetterhard mee haha.
Of dat randje buiten de chapter ring? Dat zou ook kunnen, maar dat is de weerspiegeling van het glas wat je ziet.

3 likes

Neen, we hebben het over dat de lume op de dial stopt op een halve mm van de indicies. Zie hieronder.

Dat heb je niet op mijn versie die dus volgens @Abel een jongere versie zou zijn. Hoewel nog steeds met het 8203 uurwerk

2 likes

Ah ok! Dat is me nog nooit opgevallen. Ik heb even goed zitten kijken. Mijn lumen loopt ook niet door, maar het is niet zo aanwezig als op de foto van Tudor13. Zo heb ik het ook nog nooit gezien. Kan inderdaad best zijn dat hij een oudere versie heeft? Die van mij is niet heel oud namelijk. Mijn case back heeft ook een laser gravering, terwijl de oudere modellen een stamped case back hebben.

Naar mijn weten is de full lume ook even een tijdje een limited edition geweest en werd niet meer geproduceerd. Echter in Italië was de vraag nog enorm en hebben ze het horloge weer op de markt gebracht. Ik heb deze via Chrono24 ook in Italië gekocht. Was begin 2020 alleen daar verkrijgbaar.

Edit: ik heb nog een keer goed zitten kijken. Er zit bij mij reliëf in. Tussen de markering en de rest van de dial is het iets dieper. Er zit wel lumen op, maar het gloeit minder hard op, wat ook te zien is op de tweede foto.

2 likes

Dan is de jouwe recenter dan de mijne die van mij heeft de stamped caseback. Rechter op de foto

Mss zie ik het verkeerd en is de uwe niet dezelfde versie als die van @Tudor13. :man_shrugging:

1 like

Het zouden nog een aantal dingen kunnen zijn. Die van u zou een NOS kunnen zijn, of wellicht een JDM versie. Ik geloof dat ze in Japan namelijk nog wel een stamped case back hebben, maar de Europese versie niet. Dit verhaal gold ook voor de Citizen Nighthawk toentertijd.

2 likes

Wat het ook moge zijn, ik probeer er geen verdere aandacht aan te besteden. Word nu al zot van alle kleurtjes die nog niet in mijn collectie zitten.:sweat_smile:
Gotta catch em all

2 likes

4 likes

Ooit een hoop duikhorloges overgenomen van een duiker

De bovenste Citizen met het meeste werk aan, was de enige die nog overbleef. Leek mij een leuk eerste horloge voor mijn zoon.

Cijfers bezel bijgewerkt
Glas vervangen
Volledige service, opwindstift en setting lever vervangen

Misschien nu nog iets te groot, hij in ten slotte nog maar 6 :rofl:

7 likes

Das een mooie. En mijn vader maar jachtgeweren bijhouden in de hoop dat ik er ooit interesse in krijg :sweat_smile:

2 likes

9 likes

11 likes

Deze maar weer eens om, staat inmiddels op MP maar twijfel toch…hij is zo leuk

9 likes

Bij twijfel niet weg doen :grin:

1 like

Geen schroefkroon is de afknapper voor mij :smiling_imp:

1 like