Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

Mijn chronosecondewijzer is behoorlijk gelig :thinking: verkleurd of variant - denk je?

5 likes

Verkleurd.

2 likes

Pittig verkleurd, zo sterk heb ik het met Seiko’s nog niet zien vergelen.:sunglasses: Zonnig type dus
Ondertussen batterij er in en lekker aan het uitvogelen hoe die functies schakelen. Thanks @Jurgen en @Abel
Nu heb ik eindelijk een collectietje ‘echte’ duikers, fantastische lumen trouwens die Promaster :relieved:

6 likes

Vet. Die zijn als tool-watch tenminste gebruikt :slight_smile: Leuk om te lezen. Die jp2000 heb ik ook eens naar gekeken, zat alleen te twijfelen of het wel wat was voor een dagelijks horloge, misschien iets té technisch/toolish

1 like

Wilde de JP2000 als jongetje altijd hebben, gewoon heel tof horloge.
Persoonlijk vind ik dit niet te technisch of toolish, maar gewoon een mooie diver.

Nu opzoek naar een nieuwe Explorer II om voortaan gewoon als avonturen horloge te gaan gebruiken.
Wil ik mee onder het noorderlicht staan en vervolgens samen in een tentje in de sneeuw slapen :smile:

1 like

Ik ben het met je eens dat het een heel tof en mooi horloge is! :smiley:

Het hangt ook een beetje van de context af (te technisch of niet): lig je de hele dag in het water (of onder water), ben je op een road trip op je 1 cylinder en vel je een beer met je blote handen: niets mis mee.
Elke dag naar kantoor in 3-delig pak, misschien niet helemaal passend? :thinking: :slight_smile:

1 like

Heb hem wel meer dan eens gezien bij mensen in 3 delig pak. :rofl:
Zelf zou ik dat inderdaad niet doen, maar ik loop zelden tot nooit in een pak…

Leuk artikel op Hodinkee over dit horloge: https://www.hodinkee.com/articles/citizen-aqualand-birth-of-a-legend-end-of-an-era

1 like

Ik heb er ook nog een:

Heel gaaf ding, maar ik draag hem nooit meer helaas…

7 likes

De pusher op vier uur kort indrukken schakelt tussen tijd en stopwatch. Dezelfde pusher lang indrukken schakelt naar duikmodus. Dan gaat de gekke wijzer een aantal keer tegen de klok in rond. Nog een keer lang op deze pusher drukken en je gaat weer naar de gewone tijd. De gele wijzer staat dan op elf uur. Maar misschien had je dat inmiddels uitgevogeld

2 likes

Niet alles, dus bedankt voor je tips :+1:t2:

1 like

6 likes

:rofl:

10 likes

CITIZEN BN0158-18X Promaster Marine Sea, E168 solar quartz, 44mm, 20mm lugs. Op een stalen/mesh bracelet met een milled clasp.

10 likes

Errug leuke duiker.

10 likes

Lekker ding :wink:

1 like

Haha, thanks.

6 likes

5 likes

Ruim 30 jaar oud maar doet het nog prima!

9 likes

8 likes