Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

2 likes

Hydromodded… Goedkoopste horloge uit mijn set, gaat nooit weg.

5 likes

Ik heb een nette case :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat is dat eigenlijk? Vaker voorbij zien komen hier op HF. Wat is het voordeel daarvan?

De afleesbaarheid, vooral onderwater schijnt een heel groot verschil te zijn.

4 likes

Ik hoopte deze nog redelijk cheap te kopen zodat ik een zwarte erbij kon kopen om de wijzerplaat daarin te zetten. Maar helaas…
Dan spaar ik nog wel even door en houd ik m’n ogen open voor eentje in goede staat waar ik iets meer voor uit moet geven.

1 like

De wijzerplaat is ook donkerder dan oorspronkelijk. Deze heeft veel geleden. Vlekken komen ook wel voor op die plaat.

Goed opletten bij je zoektocht.

1 like

Dit horloge/model zou ik nog wel willen hebben ik mijn collectie. Grof groot lomp niet echt mooi…
Maar zo cool en zeldzaam… En tevens erg duur geworden. Ik heb mee geboden, dacht een tijdje dat mijn bod echt hoog was… Maar pats veiling stopte bij 1550 euro… 250 meer als mijn bod :disappointed_relieved:

10 likes

:open_mouth:. Wat maakt deze zo bijzonder /zeldzaam?
Vind hem persoonlijk op de foto ook niet mooi uitzien, maar het lijkt wel een horloge dat, op zijn zachtst gezegd, geen watervrees heeft :stuck_out_tongue:

1 like

Dat dus. Dit was in 1982 wel echt groundbreaking 1300m ISO duikhorloge. Echte meters dus.

Toen al erg duur en lomp. Dus niet een verkoop kanon. Nu een 30 40 jaar later zeer gezocht door verzamelaars. Een grail watch voor een zooitje lijpos

2 likes


Geen duiker maar wel 200mtr wr én een schroefkroon

7 likes

Super! Heb jij deze van de week van marktplaats gehaald?

Ik heb er ook nog eentje!
Mooie wijzerplaat !

15 likes

Wat is het typenummer van de Promaster met de standaard solid end links bracelet en goed sluiting? Hem er wel eens foto’s van gezien, maar nooit achter gekomen welk type dat is.
Iemand die weet wat ik bedoel?

Foto?

Ik verzamel ze niet maar heb wel 3 knallers :heart_eyes:

13 likes

Ah, leuk topic. Ik verzamel ze niet, maar heb in 1999 toen ik in Mountain View Californië ging wonen m’n eerste solar powered diver gekocht. Ik heb 'm nog steeds, in het bijzonder vanwege de herinneringen die ik heb aan die tijd. Mijn zoon draagt 'm nu. Blijft een apart en lekker eigenwijs modelletje.

6 likes

[Uploaden: Screenshot_20190825-163318.jpg…](

Heb ik helaas niet zo direct. Weet dat het oyster bracelet is. In het verleden zijn ze wel eens verkocht in blauw gedeelte. Als ik me herinner ging het om ny0040 model.