Als herinnering aan een goede (helaas veel te vroeg overleden) vriend heb ik van zijn vrouw een Citizen Eco-Drive Chronograph gekregen. Het horloge ziet er niet meer fantastisch uit, maar loopt nog wel steeds goed, zolang ik hem maar regelmatig draag. Het enige storende aan het horloge is dat de secondewijzer van de stopwatch niet meer terugspringt naar 0, maar iets daar voorbij. In de loop van de tijd is dat meer geworden.
Maar vraag is of iemand weet hoe dit komt, en of het op te lossen is. Zie onderstaande foto’s.
Heb je al geprobeerd om via een manual er achter te komen hoe je hem kunt resetten? Hier kun je de manuals vinden, hopelijk zit die van jou er ook bij het modelnr. is nl. niet te lezen voor mij.
Gevonden dankzij jullie aanwijzingen. Met Google omgekeerd zoeken het typenummer kunnen achterhalen en daarmee de manual op de site van Citizen. Het gaat als volgt: kroon uittrekken, bovenste pusher minimaal 3 seconden indrukken en daarna met de bovenste pusher de wijzer in stapjes van 1 seconde naar de juiste positie brengen. Daarna de tijd weer goed zetten en de kroon indrukken. Klaar is Kees