Op e-bay heb ik het onderstaande horloge gezien en dankzij Bart (De Ville) heb ik besloten het horloge te kopen. Maar nu is deze er ook in stalen band.
Het gaat om de Citizen Eco-drive BM6400. Met stalen band kost deze ongeveer 130 euro, met stoffen band ongeveer 90 euro.
Ik draag graag metalen banden, maar de donkere band geeft het horloge wel meer ‘smoel’ (op z’n Amsterdams:))
Maar een losse metalen band is weer extra duur, dus mijn advies:
Bestel hem met de metalen band en koop er hier een mooie donkere band bij, kan je ook nog eens afwisselen.
precies dat heb ik met mijn seiko monster ook gedaan 140 euro rubber en 150 staal
kreeg toen het advies om een citizen rubber band te kopen ipv een org seiko die was gewapend van binnen en kosten 20 euro dus verschil was toen 30 . daar koop je nergens een orgineele stalen band voor
Kopen met stalen band en dan een losse zwarte rubberband bijkopen.
Kan je voordelig alle kanten op.
Persoonlijk vind ik deze klok met een zwarte band wel mooi contrastrijk; zou mijn keuze zijn.
Succes met de besluitvorming!
Verstandige beslissing om de Citizen aan te schaffen;)
Hoewel ik een liefhebber ben van stalen banden heb ik bij de aanschaf van de BM6400 bewust voor kunststof gekozen, omdat ik dat bij deze klok gewoon beter vind passen. Ik heb geen ervaring met Nato oid, maar ik kan je vertellen dat de meegeleverde citizen band erg prettig draagt: aan de binnenkant van de nylon(?)band zit een soort zachte leer(achtige?) stof, die de band prettig en vast doet zitten. Echter, als je de metalen band ook mooi vind zou ik idd bovengenoemd advies ter harte nemen en de stalen versie bestellen en er (non-citizen) kunststof band bij bestellen: dan ben je voordeliger uit.
In dit geval vind ik de stoffen band mooier, maar dit is het geval dat elke dag kan veranderen.
Twijfel je dus, dan zou ik inderdaad de metalen versie nemen en een nato strap o.i.d. voor een 10tje aanschaffen. Zo heb je de keus en kun je er volgens mij met een Citizen nooit naast zitten.
Ik wilde toch degene met stalen band kopen. Maar intussen had ik ook een bod van 95 euro uitgebracht op een nieuwe Citizen Eco-Drive Perpetual calendar: BL1020-55H en uiteindelijk gewonnen! Vooral de Perpetual calendar gaf mij de doorslag om een bod uit te brengen.
Ik denk een goede beslissing, ik heb al een Seiko 5 Automatic dat een military uiterlijk die ik voornamelijk met vakanties draag.
De Citizen kan ik mooi afwisselen met mijn Seiko Arctura Kinetic.
Ben benieuwd… moet uit de VS komen en ik hoop zo min mogelijk invoerrechten te betalen…
Ik wilde toch degene met stalen band kopen. Maar
intussen had ik ook een bod van 95 euro
uitgebracht op een nieuwe Citizen Eco-Drive
Perpetual calendar: BL1020-55H en uiteindelijk
gewonnen! Vooral de Perpetual calendar gaf mij de
doorslag om een bod uit te brengen.
Ik denk een goede beslissing, ik heb al een Seiko
5 Automatic dat een military uiterlijk die ik
voornamelijk met vakanties draag.
De Citizen kan ik mooi afwisselen met mijn Seiko
Arctura Kinetic.
Ben benieuwd… moet uit de VS komen en ik hoop zo
min mogelijk invoerrechten te betalen…
Ik vind het een erg leuke klok en het is een koopje!
Over het bestellen uit Amerika. Ik neem aan dat je het met UPS/FedEx hebt laten versturen (Als je al de keus had). Echter gok ik dat je nog wel moet rekenen op een 25%-30% extra kosten, deze kunnen tot wel 2 maand na de leveren nog eens in rekening gebracht worden.
Dan nog is het een koopje, maar dan heb je op voorhand een indicatie van wat je verwachten kunt. Het is het laatste half jaar namelijk elke zending raak bij mij (Ongeveer 2 zendingen per maand).
Persoonlijk is voor mij de lol er een beetje af, om uit de US te bestellen. De Dollar word kunstmatig hoog gehouden en de douane heeft de touwtjes steviger aangetrokken.
Je bent vast niet de enige die wispelturig is:) DIt is ook een mooie, zelf vind ik de BM6400 mooier, maar gelukkig: smaken verschillen!
En wie weet wat ik zelf in jouw geval zou hebben gedaan;) Nu maar op wacht bij de brievenbus…