Hallo.
Ik zat al op het citizen only topic, maar ik kan niet vinden hoe ik daar een nieuw bericht moet maken, vandaar dat ik het even hier probeer.
Ik heb al enige tijd de Citizen 4004-52e ecodrive.
Nu valt mij een ding op…
Na 2 maanden niet aangeraakt te hebben, heb ik em dik 2 dagen onder een felle lamp op laten laden, en ook nu blijft het powermetertje maar tot 3 kwart komen.
Ook na het dragen op zonnige dagen heb ik em nooit vol gekregen.
Is dit wel mogelijk, om em helemaal tot “vol” te krijgen?
Een nieuw bericht maak je door te antwoorden binnen het topic
De batterij helemaal vol laden kan wel ff duren, of als de batterij al wat ouder is dan wordt die soms nooit meer helemaal vol.
Misschien heb je hier wat aan:
Dit vond ik op het web, weet niet wat jouw manier van opladen is geweest:
GENERAL CHARGING GUIDEfor basic analog Eco-Drive timepieces:
Outdoors on a sunny day (100,000 illuminance/lux): 2 minutes for 1 day use; 11 hours to full charge
Outdoors on a cloudy day (10,000 illuminance/lux): 12 minutes for 1 day use; 40 hours to full charge
At a distance of 8 inches under a 30W fluorescent light (3,000 illuminance/lux): 40 minutes for 1 day use; 130 hours to full charge
Geen idee of de batterijen na verloop van tijd ook verouderen. Dat deden ze in mijn Seiko Kinetics wel; na zo’n 12 jaar heb ik die vervangen waarna ze weer als nieuw konden worden opgeladen (logisch ook).
Had hier eens gelezen dat je ze achter glas in de zon kan leggen maar dat het nog beter is als je ze in direct zonlicht oplaadt (dus niet achter glas).
Ik heb em geprobeerd op te laden door em meerdere dagen door een felle led lamp op te laden.
Bij mijn pulsar solar ging dit prima, maar denk dat de citizen wat meer moeite hiermee heeft.
Het is ook geen must hoor, hij staat op 3kwart en daar blijft ie ook, prima, maar vroeg het me af of ie ook helemaal vol kan.