Citizen Ecodrive

Dit uurwerk zou ik wel in een polshorloge willen zien. Is hier al meer over bekend?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-13/citizen-s-hyper-accurate-quartz-watch-is-ready-for-the-apocalypse

5 likes

Niet dat ik weet, toch is die accuratesse wel leuk. Geen GPS, etc. zoals in het artikel wordt aangegeven.

Wellicht bijzonder doordat het solarpowered is.

Toch loopt mijn GS quartz tussen de winter en zomertijd instelling ook gewoon met 0 seconden verschil.

Dus of het heel bijzonder is…

2 likes

Leuk artikel en wat kan eenvoudig design toch geweldig mooi zijn!
Ongelooflijke technologie, ben benieuwd naar de eerste uitvoering in horloge vorm.

Bedankt voor het delen :slight_smile:

2 likes

Ik denk dat het ze misschien wat tegenvalt om hun claim in alle situaties te garanderen. Het maakt nogal wat verschil waar je je bevindt op deze aardbol als het gaat om temperatuurverschillen. En als je horloge twee seconden zou afwijken op een jaar dan kun je al claimen dat je horloge “stuk” is.

3 likes

Overigens, het zakhorloge idee en design is dan wel erg fraai.

2 likes

“The orientation of the cut produces a better resistance to temperature variations (the main cause of inaccuracy in quartz oscillators) and as the vibrations are smaller in amplitude than in a tuning fork crystal, there’s less variation in rate due to physical shocks and changes in position as well. There seems to be some sort of software adjustment for temperature rate as well, although the press release is a little less specific on this point.”

3 likes

Tsja, GS quartz past zich ook 540 per dag aan, aan de temperatuurs invloeden om de quartz frequentie bij te stellen. Dus ook niet echt nieuw.

Niet mijn bedoeling trouwens om de techniek af te kraken. :wink:

Maar Seiko doet dit al een tijdje.

Los van dat, leuk en leerzaam artikel om te zien hoe anderen dit doen.

4 likes

Ook mooi dat Citizen de high end/high accuracy Quartz en Solar techniek nog steeds doorontwikkeld!

1 like

Geweldige techniek :heart_eyes: alleen het praktisch nut is zero in mijn optiek in horloges …

1 like

Krijgen we een “Grand-Citizen” ? :wink:

2 likes

Chronomaster lijn he :wink:

2 likes