Citizen Ecozilla BJ8050 backplate screws

Hallo,
ik hoop dat iemand me verder kan helpen…
ik heb een ecozilla BJ8050 en de backplate screws zijn lam.
is er iemand die weet waar ik de screws kan kopen of kent een alternatief???
ik heb nagevraagd bij Citizen europe maar daar kosten ze een “fortuin” 4 schroefjes voor 27 euro.
alvast bedankt
mvg TJ

Gewoon een paar parkers erin knauwen :wink:
Maar als het metrische draad betreft, opmeten
en misschien ben je dan voor een paar eurie klaar
bij een ijzerwinkel.
Anders wordt het echter als de draad in de kast dol is
tja, dan… worden het parkers :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Succes!

De schroefjes zijn vrij specifiek helaas en zetten alleen de ring rond het deksel vast.
Maar wat bedoel je met ‘lam’? Heb je het schroefdraad in de kast verprutst? Zo ja dan gaan nieuwe schroefjes niet helpen.
Zijn de schroefjes zelf alle 4 kapot?
Als het er maar één betreft kun je het ook gewoon zo laten.
Als je echt nieuwe schroefjes wilt kun je bijvoorbeeld ook Ebay proberen, maar €27 vind ik zo’n gekke prijs nog niet trouwens. Qua vorm komen ze overeen met G Shock schroefjes (andere maat) die je niet heel veel goedkoper gaat vinden.

Hallo,
bedankt voor jullie reacties…

Hai,
bedankt voor je reactie,
met lam bedoel ik dat de schroefkopjes niet best meer zijn, dat komt omdat ik een paar adapters had besteld op ebay en die niet helemaal goed pasten. Ik moest de schroefjes flink aandraaien en daardoor schoot ik iedere keer met de schroevendraaier van de schroef af.
ik heb al op ebay zitten zoeken maar niks gevonden.
mvg Tom

Na één keertje uitschieten had je toch beter moeten weten. De adapters zouden als het ware in de kast moeten kunnen vallen, anders is het broddelwerk.
Wbt de schroefjes: ff een moertje eromheen draaien, subtiel vastzetten in je bankschroef en met een ijzerzaagje de inkeping een heel klein beetje dieper zagen. Daarna de kop van het schroefje even vlakschuren met fijn schuurpapier/wetsteen en nog een beetje polijsten voor de glans.

bedankt das een goeie tip.
mvg

Hai,
het is allemaal goed gekomen nieuwe adapters en het was zo gefikst.
mvg Tom