Citizen en een... verrassing

Ik heb eerder deze week een ‘gezochtje’ geplaatst op het marktgedeelte van het forum. Een medeforummer heeft me naar aanleiding daarvan zijn Citizen aan me verkocht. En inderdaad, die zie niet zoveel!

Er zat een verrassing in het doosje. De verkoper heeft me als bonus een oude Lemania gegeven (ja, gegeven!). De Lemania heeft wel een grondige restauratie nodig, maar ik vind het fantastisch dat een medeforummer zoiets doet!

(We hebben niets afgesproken over het noemen van namen, vandaar dat ik het allemaal zo omschrijf!)

De Citizen is voor een jaren 60/70 horloge behoorlijk groot. 44mm breed en 50 lang. Het horloge heeft twee kronen. Eentje voor het gebruikelijke werk, de andere voor de inwendige duikring. Beide kronen zijn niet verschroefd, dus dat 100m waterproof zal ik maar met heel veel zout nemen… Door de ingebouwde duikring lijkt het horloge niet zo massief. De staat van het horloge is prima. Heeft voorlopig geen onderhoud of nog meer nodig. Gewoon dragen en genieten!

Menno

Twee foto’s (van de Citizen en de Lemania)

Bofkont :slight_smile:

Die Citizen is trouwens erg mooi!! Wat voor type is dat? Ga ik zelf ook eens op zoek.

Dit is een Parawater. Aziatische uitvoering hebben het op de wijzerplaat staan. Andere (dit is een Europese met een Duitse datumaanduiding) hebben het alleen op de verschroefde bodem staan.

Menno

Hele mooie Citizen!!

Thanks.

Ik vond zojuist deze ( http://cgi.ebay.ph/Rare-60s-Citizen-Jet-AutoDater-ParaWater-120m-Divers_W0QQitemZ270423260100QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item3ef67b7bc4&_trksid=p3286.m63.l1177 ) maar die vind ik wel erg duur. Of ligt dat aan mij? Wel een apart uurwerk overigens.

Zo, dat is nu een hele mooie Citizen(tu) Veel plezier met de aanwinst!
En die Lemania, dat is wel een leuk verrassing hoor:D Ik schat jaren '50.

Van harte Menno met deze laatste aanwinsten!
Trouwens ook een mooie duikert de Citizen (tu)

mvg, Frans

Menno nogmaals van harte met deze twee hele mooie horloges!

Mooie Citizen, ziet er prima uit.(tu)
Aardig van de vorige eigenaar om maar gelijk de Lemania er bij te doen.
Als je Japanse Duikers verzameld, kijk dan ook eens naar een Ricoh.:wink:
http://cgi.ebay.com/Rare-RICOH-Submariner-Diver-Vintage-Automatic-Men-Watch_W0QQitemZ250484220878QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item3a5205e3ce&_trksid=p3286.c0.m14
Groeten, Chris.

Dát is een mooie Citizen! ::o Gefeliciteerd met zoveel moois!
Enne… die Lemania verdient een waardige opknapbeurt! (tu)

Mijn beste,

Wat een onverwachte verblijding heb jij mogen aanschouwen bij het openen van het horlogepostpakket. Leuk hoor zo’n verrassing(tu)
Ik wens je dan ook veel geluk met deze nieuwe aanwinsten.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Graag gedaan hoor ,En dat je veel plezier mag beleven aan beiden horloges.

Karel.. [jacob]