Citizen hand-assembled quartz movements

Op de website www.watchtime.com/archive/wt_2006_02/wt_2006_02_114.pdf kun je lezen (engels) hoe tegenwoordig Citizen horloges gemaakt worden. Citizen Grand Complications worden met de hand gemaakt zoals de Campanola en de E2100 chronograaf.

kijk eens naar dit topic : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,41208

breng deze horloges uit in nederland voor de prijzen in japan, de serie kost ergens tussen de 1500 en 3500 euro, als ik me niet vergis. En ze kunnen zicch meten qua afwerking en techniek met horloges die vele malen duurder zijn, dan wel niet een tiental keer duurder.

Klopt inderdaad, ik ben zeer geinteresseerd in de techniek van moderne horloges meer dan de buitenkant en dan kom je toch wel bij Seiko of Citizen uit die bedenken altijd wel wat nieuws. En dan voor een veel gunstige prijs. Kijk een mechanisch horloge is prachtig hoor helemaal mee eens, maar het blijft een horloge met een veer die 250 jaar is uitgevonden en dan kun je er nog zoveel robijntjes, geblauwde schroefen, gegraveerde gouden roters en wat dan nog meer in stoppen technisch gaat het er niet veel meer op vooruit. Hier zullen er wel niet veel mee eens zijn maar ieder zijn mening. We leven wel in het jaar 2007!