Goedemiddag,
Na 11 jaar trouwe dienst heeft mijn Citizen chronograaf het begeven: tijdens mijn vakantie in Amerika is er zout water in gekomen. Het is een quartz chronograaf en achterop staat 6850-G81970. Ik kocht het horloge toen ik net mijn VWO diploma had behaald en de laatste jaren droeg ik het vooral in de wat ruigere omstandigheden. Dus tijdens het sporten, zwemmen, op vakantie en op het strand. Nu ben ik op zoek naar een vervanger die ook in deze omstandigheden zal gaan functioneren. Ik heb een aantal eisen en wensen opgesteld. Aan de eisen moet het horloge voldoen terwijl de wensen leuk zouden zijn. Voor de wensen heb ik eventueel wat extrbudget over.
eisen
- waterdicht (zwemmen moet mogelijk zijn)
- lichgevende wijzers
- datum aanduiding
- silliconen band of leer
- niet te zwaar (minder dan 150 gram)
- zwarte wijzerplaat
- geen handopwinder
- niet te groot
wensen
- zwarte kast
- liefst silliconen band, eventueel leer
- glazen achterkant
- europees
- zonder batterij
- geen quartz
- chronograaf
- 24uurs wijzer
Mijn Citizen heeft het altijd goed gedaan en Citizen staat bekend als een horlogemerk met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Daarom ben ik in 1e instantie ook eerst bij Citizen gaan kijken. De citizen BM6400-00E vind ik mooi en is scherp geprijsd (200 dollar advies). Echter, voor een chiquer, europees horloge heb ik eventueel meer over en zal ik overwegen. De Sinn horloges vind ik bijvoorbeeld erg mooi, maar deze zitten helaas boven mijn budget van 400 euro. De steinhart Nav B-Uhr II 44 mm automatic (350 euro) zou er wel net in passen, maar deze lijkt me met zijn 44mm doorsnede weer wat aan de grote kant voor mijn redelijk dunne pols. Maar goed…ik ben dus op zoek naar een klassiek vlieger/militair-achtig model. Hieronder staan de ‘kandidaten’ die ik inmiddels heb geselecteerd. Ik vroeg me af of jullie nog andere suggesties hebben
Kandidaten:
- citizen BM6400-00E
- sinn 356 flieger
- sinn 756
- sinn 656
- sinn 856
- victorinox base camp
- steinhart Nav B-Uhr II 44 mm automatic
Vriendelijke groet,
Bart