Citizen Junior en Bifora 130

Deze week aangekomen, een Citizen Junior en een Bifora 130.

De Citizen Junior is vooral te vinden in polshorloge uitvoering, het zakhorloge is een stuk zeldzamer.

Stalen 43mm grote kast, het kettinkje is nog het originele exemplaar.

Uurwerk is de Citizen 2S/910

Aan het serienummer te zien uit 1962.

Het tweede horloge is een Duitse Bifora , jaren '70

Blauwe wijzerplaat, het horloge is 38mm groot.

De kast is verchroomd

Uurwerk is het 29mm grote Bifora 130 uurwerk.

Leuk om te weten, er is een nieuwe Bifora JB-60 te bestellen met zo,n kaliber 130 uurwerk er in, er hangt wel een flink prijskaartje aan.:hushed:

Bedankt voor het kijken.

Mvg, Chris.

12 likes

Citizen zakhorloge kende ik nog niet, leuke aanwinsten!

1 like

Mooie aanwinsten, Chris, maar wat een geld voor een nieuwe Bifora :open_mouth: het loont om oude uurwerkjes te bewaren en te sparen :smirk:

1 like

Ja, die nieuwe Bifora’s worden op bestelling gemaakt, ik vraag me af hoeveel ze al hebben verkocht. :smiley:

1 like

iemand enig idee van de waarde van dit zakhorloge , zit alleen een barst in het glas , voor de rest loopt ie prima

ook heb ik dit zakhorloge waar ik de afkomst en waarde niet van weet , hij heeft gelopen maar ik denk dat ik hem te ver heb opgewonden met het sleuteltje , ik kan geen soortgelijk zakhorloge vinden , denk dat dit wel een zeldzaam exemplaar is ???

De foto’s zijn niet zo duidelijk, wat staat er op de wijzerplaat van de Bifora?
Is het een gouden kast met goudmerkje er in of verguld?
De twee oudere exemplaren lijken me kleine zilveren dameszakhorloges uit 1850-1900, vaak staat een zilvermerk in de kast.
Het aanbod van zakhorloges is veel groter dan de vraag, de prijzen zijn vaak laag.

Het merk van het zilveren horloge is camerer kus & co , naar mijn weten zeldzaam ??? de andere is niet gemerkt , dus waarschijnlijk staal