Hallo
Ik heb zoals waarschijnlijk vele hier een horloge tik.
Bij elke grote gebeurtenis moet ik een nieuwe horloge hebben.
Nu ga ik in September trouwen en dus moet er een nieuw klokkie komen.
Nu heb ik de Citizen JW0071-58E op het oog.
Heeft daar iemand al ervaaring mee of het een goed horloge is???
Hieronder de specificaties
CITIZEN JW0071-58E Eco-Drive SuperChrono Chronograaf Titanium
De nieuwste Chronograaf van Citizen. Dit horloge is voorzien van Eco-drive techniek, waardoor u nooit meer een nieuwe batterij hoeft in te zetten. De accu in het horloge wordt opgeladen door lichtinval op de wijzerplaat.
Technische details: (Wat zit er nog niet op…!)
Eco-Drive, gangreserve 240 dagen, energiereserve in slaapstand voor 7 jaar!
Titanium kast met titanium band. TI.C.C.
Chronograaf, stopwatch, 1/1000 sek. 24-uurs meting
Memo 20 rondetijden
Lichtgevend digitaal display
Registerring voor div. berekeningen
Alarmfunktie, 99 minuten Countdown Timer
Saffierglas ontspiegeld
Waterdicht WR 20 Bar
2 jaar garantie
Alvast bedankt
Citizen is meestal wel erg goed.
Maar waar ik bij Citizen en Casio wel op let is dat het geen horloge is met een “resin” kast.
Resin is een soort kunsthars, “plastic” dat ze met een zilverlaagje perfect het uitzicht van een stalen horloge kunnen geven.
Als je horloge dan eens valt, een een van de “lugs” breekt af, dan kan je er geen bandje meer aan bevestigen en kan je het dus nooit meer om je pols dragen.
Over de kwaliteit van de electronica zou ik me echt geen zorgen maken: die is zowel bij Casio als bij Citizen dik in orde.
Oke thanx
Maar volgens mij is hij helemaal van Titanium heb je daar dan ook problemen mee???
patje1908 Schreef:
…Nu ga ik in September trouwen en dus moet er een nieuw klokkie komen…
Geweldig, deze logica!!!
Wij weten hier op het forum werkelijk alles aan te grijpen om een nieuw horloge te kopen!!
Prachtig 
(Of zo 'ie als 'ie straks getrouwd is steeds op tijd thuis moeten komen en heeft 'ie daarom misschien…)
patje1908 Schreef:
Oke thanx
Maar volgens mij is hij helemaal van Titanium heb
je daar dan ook problemen mee???
Titanium is een metaal, maar “Resin” is een kunststof.
Titanium is imho stevig genoeg en bovendien anti-allergisch; je moet alleen wel een beetje met de grijze kleur overweg kunnen. Sommige mensen vinden dit helemaal niet mooi; anderen dan weer juist wel.
Titanium is ook vederlicht.