Citizen Leopard sneltikker Ebay mazzeltje

Voor een prikje van Ebay komt uit Spanje deze Citizen Leopard sneltikker :slight_smile: Alleen de dag komt niet helemaal mooi mee tijdens de dag/datum wisseling maar verder loopt ie prima :slight_smile:

Achterkant ziet er goed uit.

Voorkant mag er ook wezen, een paar krasjes maar niet storend vind ik :slight_smile:

Mooie aanwinst weer(tu)

Jaren 70?

Als ik het nummer systeem goed begrijp uit april 1971. Het wordt nog beter, er is een Citizen kenner “Sweephand” die een mooi artikel over deze uurwerken heeft gemaakt.

En hij liet een paar catalogus pagina’s zien waar mijn leopard ook op staat. (linksonder) Mét de originele band.

Laat ik nou tussen al mijn zooi een perfect passende goudkleurige citizenband hebben, zelfs de uitsteeksels op de achterkant passen perfect in de slijtageplekken aan de achterkant van de kast :slight_smile: Alleen ff schoonmaken :slight_smile:

1 like

Thx voor info, leuk die band, maakt hem dan echt begin jaren 70 'fout’B)-

Dat is weer een leuke sneltikker, ziet er prima uit.
Er bestaat ook nog een model met 28800 op de wijzerplaat.
Ik heb er laatst ook twee gevolgd, maar de prijs werd voor mij veel te hoog.
Wel heb ik een goedkope Seiko Marvel 36000 op de kop getikt.

Die 28800 is ook erg leuk, mede vanwege de dag/datum snel instelling, op de knop drukken en het horloge in verschillende posities houden om de dag of de datum te verstellen.

De Seiko marvel vind ik erg mooi, (ik heb er ook één) de “poor mans” Grand Seiko :slight_smile:

Het is inderdaad een vrij unieke manier van afstellen van dag/datum. Een paar cosmotron uurwerken gebruiken dit principe ook.
Leuke klok Martijn, wel jammer van het kleurtje

Wow… Martijn, wat heb je weer een bloedje op de kop getikt!
Moet je eens naar die rotorlagering kijken: 15 kogeltjes…

Zou de originele band goed bewaren en het horloge gewoon op leer dragen.
Vind ik mooier om te zien!

Van harte en veel draagplezier!

Dat zijn de betere vondsten! Ik zou er een “foute” band omdoen en afvragen of er die wel is.

Bandje is schoon maar het is wel érg veel goud wat er blinkt. Past wel goed trouwens. Duidelijk gemaakt voor dit type kast.

1 like

Het bandje staat heel goed, sluit ook mooi aan zonder openingen.

Staat 'm erg goed Martijn, echt blingbling wat je veel in die tijd zag.