Citizen met perfecte wijzerplaat

Al geruime tijd heb ik een plaatje van deze citizen Eco-drive bij mijn favorieten. Het horloge is naar mijn weten niet in Nederland leverbaar, maar kan wel besteld worden in Japan.
Het is in meer varianten leverbaar met verschillende complicaties, zowel in zwart als wit, maar de versie op de foto vind ik uitblinken door eenvoud en symmetrie. Oneerbiedig gezegd heeft de wijzerplaat dezelfde rust als bepaalde Carrera’s van Heuer.

Toch kom ik er niet toe hem te bestellen. Heeft iemand deze Citizen en wat kan die erover zeggen?
Groet Roelof

Mee eens

Oneerbiedig inderdaad, mist wel heel veel klasse imho.

Casio is ook sterk in het brengen van simpele maar zeer duidelijk afleesbare horloges bij een niet te kloppen lage prijs. Een voorbeeld is deze Casio van nog geen 10 Euro…Momenteel draagt mijn vrouw deze (op een minder harige pols).

Die plaat van die Heuer vind ik inderdaad klasse hebben, door oa de verfijnde opgelegde indices en het facetrandje op de subdials.

Die verfijning mis ik in de Citizen en al helemaal in de Casio. Maar uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke mening.

Roelof Schreef:

Toch kom ik er niet toe hem te bestellen. Heeft
iemand deze Citizen en wat kan die erover zeggen?
Groet Roelof

Als jij hem mooi vind, waarom kom je er dan niet toe om hem te bestellen?

Mijn mening is dat het een nogal kil en emotieloos horloge is.
Ben het helemaal met TheWolf eens.

Misschien is dat wel precies de reden van mijn aarzeling. Ondanks dat ie klopt, doet ie me net te weinig. Maar soms kan zoiets in real life dan toch anders overkomen. Vandaar mijn vraag of iemand hem heeft. En natuurlijk zou ik, als de middelen daarvoor toereikend waren, absoluut voor de Heuer gaan. Maar voor een redelijke gebruikte betaal je gauw tussen de 2000 en 3000 euro.
Groet Roelof

Ik was afgelopen maanden in India en kwam daar deze Titan tegen:

Titan Obaku

Wel quartz maar erg mooi qua design. Met een beetje zoekwerk te vinden op de baai. Ik zie zelfs dat Ingersoll hem onder zijn naam uitbrengt.

Deze Titan vind ik prachtig!

Heeft ook wel wat. Alleen de wijzers kloppen niet helemaal, te massief en te lang. Is voor ongeveer dezelfde prijs als de Citizen te vinden.

De eenvoud en vorm doen meer meer Nomos-achtig aan.