Een stoere, robuuste Citizen automatische duiker met het betrouwbare ‘zolang-de-mensheid-nog-bestaat-loopt-deze-door’ Miyota 8200 uurwerk. Check Youtube, de NH8389‑88LE staat bekend als een van de meest geliefde & betaalbare toolwatches van Citizen: groot, karaktervol en verrassend draagbaar dankzij de compacte lug‑to‑lug van 48 mm. Laat je dus niet foppen door de diameter van 46mm, hij draagt kleiner dan menig 40mm horloge. Dit is een van mijn favoriete zomerse Tshirt-horloges; maakt de arm ‘stoerder’ in mijn ogen ![]()
De blauwe sunburst‑wijzerplaat speelt prachtig met het licht en is een van de meest geprezen elementen in online reviews. Prima bezel met een stevige, duidelijke klik met weinig speling. De lume is — zoals bij Citizen gebruikelijk — dikke prima. De bracelet is heel comfortabel; nooit behoefte gehad om hem op iets anders te zetten.
Te koop
Merk en model: Citizen NH8389‑88LE
Diameter: 46 mm (lug‑to‑lug 48 mm, dikte 12.8 mm, lugs 24 mm)
Leeftijd: juni 2021
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen (maand/jaar): juni 2021, eerste eigenaar
Factuur en/of certificaat: aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: full set, op originele stalen band (59‑S06891)
Verzendkosten of afgehaald in regio: € 12 aangetekend + track & trace
Conditie (krassen, werking etc): zeer goede staat; gedragen maar netjes, werkt uitstekend
Soort uurwerk en kaliber: automatisch – Miyota 8200
(functies: dag, datum, 45 uur gangreserve)
Vraagprijs: € 159
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object.
Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren in het topic is helaas niet toegestaan.
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Advertentie 4 uit 24 in 2026