Citizen NY0040 bracelet...mwah

Hallo allemaal…

Ik heb een bracelet besteld voor mijn Citizen NY0040 duiker. Die had ik gekocht op rubber. De bracelets van Citizen zijn niet goedkoop, vaak over de 100 euro.

Ik vond een adres in Madrid waar ze deze bracelets verkopen voor 50 euro. Dus daar besteld.
Binnen een week binnen. Keurig.

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met deze bracelets, maar ik ben er niet zo’n fan van. Waarom niet?

Er zit zo’n duikersextentie op, met een schuifbare verstelbare vertanding. Dat is op zich een prima systeem, maar die van mij schiet uit zijn eerste positie zodat bij het minste geringste het horloge dus losser aan de pols bengelt. Dus maar weer een schakeltje extra eruit gehaald en de schuif op de 2e positie gezet

De randen komen soms wat scherp over. Zijn niet afgerond en dat voelt wat onprettig aan.

De haren op mijn pols worden meerdere malen per dag meegenomen tussen de schakels.

Dussss, ik vind het een beetje een tegenvaller. Misschien moet ik er aan wennen, ik hou hem ook gewoon om, met af en toe een ‘gvd’ als er een haartje klem zit.

Als de normale prijs boven de 100 is, vind ik de prijs/kwaliteit verhouding iig ruk. Ik weet niet of men mij een imitatieband heeft verkocht… zou kunnen, gezien de prijs.

Iemand anders soortgelijke ervaringen met deze bracelet?

Cheers
Rob

Hier dezelfde ervaring.
Daarom draag ik 'm altijd op nato :wink:

Alternatief: https://www.ebay.nl/itm/20mm-CURVED-STAINLESS-STEEL-OYSTER-BRACELET-Fit-Citizen-blue-dial-NY0040-17L/192309146930?hash=item2cc684b532:g:7FMAAOSwEkhZvq7S

(solide schakels en standaard sluiting)

1 like

Heb ik zelf ook gehad, was een prima bracelet.

1 like

Bracelets moeten comfortabel zitten.
Zo’n ding waar je je de hele dag aan ergert dat suckt.
Ik zou deze band terug sturen en bij watchbandcenter
een mooie universele bracelet kopen.
Deze bijvoorbeeld, ik heb hem ook en hij draagt uitstekend.

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p5677h689s691-Watch-band-20mm-stai.html

Het in lengte afstellen heb ik bij een horlogemaker laten doen.
Koste…niks :grinning:

1 like

Ik heb een originele band en die heeft geen scherpe randen en die duikersextensie is 100% solide. Ook geen gratis epileerbeurt maar dat is alleen omdat ik hem vrij strak draag, als je van los houdt dan gebeurt dat wel eens. Klinkt als een aftermarket bracelet.

En als je eBay en of MP in de gaten houdt kun je soms een nette originele bracelet vinden voor 80 euro, inclusief ny0040 horloge erbij. Gooi die op een Nato en verkoop hem en je hebt de bracelet voor bijna niks.

1 like

Foto! Ik denk een ander model, bijvoorbeeld voor een citizen duplex. Die zijn massief

Als het te mooi is om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn…

1 like