Ik zou het horloge voor 80 euro over kunnen nemen en vind dit zelf een redelijke prijs. De beschadigingen op de bezel deren me niet. Ook de Arabische ( denk ik ) dag aanduiding spreekt me wel aan. Het idee is om het horloge te laten testen op waterdichtheid en zo nodig weer waterdicht te laten maken zodat er ook weer mee gezwommen kan worden.
Het glas is niet meer origineel maar dat zie ik ook niet als een probleem. Wat me wel opvalt is dat de lume en wijzerplaat nogal strak zijn voor een verder nogal wat ouder uitziend horloge. Wat denken jullie hierover? Zou het een redial zijn?
En dat denken jullie verder van de staat en prijs van het horloge?
De NY2300 is een ondergewaardeerd duikhorloge. Mooi maatje en een prima uurwerk.
Dat een wijzerplaat en wijzers er strak uitzien, wilt niets zeggen over de leeftijd. Er zijn oudjes met smetteloze wijzerplaten, maar ook meer recente modellen die (vochtschade) op wijzerplaat hebben.
Er zijn veel aftermarket onderdelen voor deze horloges in omloop. Bijgaand een foto van een deel van een AM wijzerplaat. Zie de code onderaan.
Dus het aangeboden horloge zou een niet originele wijzerplaat kunnen hebben.
Maar zoals mijn voorganger al aangaf, er is iemand die heel veel verstand heeft van verschillende Citizen horloges.
Dank voor uw reactie. Exact de reden dat ik het hier nog even navraag voor ik besluit om tot een koop over te gaan!
Wanneer ik op het internet zoek ik NY2300 vintage dan zie ik er wel meerdere met de kortere tekst, misschien dat dat er op wijst dat het op een gegeven moment gewoon veranderd is.
Ik heb ze nu niet bij de hand, maar het lijkt redelijk gelijk te zijn.
Heb net op IG nog wat plaatjes zitten kijken en de wijzerplaten die niet kloppen lijken een groenere lume te hebben (en er staat inderdaad minder tekst op).