Citizen only deel 2

Geweldig mooi.

1 like

Thanks! :smiley:

1 like

Vanavond deze.

-Freek-

8 likes

7 likes

Mijn nieuwe zomerklokis binnen. Perfecte maat. Dag aanduiding in het Japans of Engels.

Weer klaar voor de zomer.




16 likes

Ok, mijn eerste (of eigenlijk mijn tweede) indruk:

Zoals je al eerder in een bericht in jouw eigen topic hier heb gezegd; Bij dit horloge gaat het echt om de plaat. De plaat is echt prachtig met veel verschillende dieptes.

Echter, de standaardband vind ik maar erg iel. Het horloge komt pas echt tot z’n recht op een lederen band in cognac kleur, zoals ik hem op dit moment draag. Met de lederen band krijgt het horloge een sterk eigen karakter met echte 70’ties vibes.

Daarnaast heb ik wel echt het idee dat Citizen bij de algehele afwerking gekozen heeft voor het niveau uit de jaren 70. De geborstelde delen zijn redelijk grof van aard en op een enkele plek lijkt er een kras te zitten, maar blijkt dan een diepere borstelgroef te zijn. Zoals je weet, is dit mijn tweede exemplaar, nadat de eerste retour ging vanwege beschadigingen op de gepolijste delen. Bij beide horloges zie/zag ik dezelfde foutjes in het borstelwerk. Ook de afwerking van de wijzers kunnen mooier zijn. De randen zijn namelijk niet gepolijst of afgerond, maar lijken wat braampjes te hebben. Zij zijn dus gewoon uitgestanst en hebben verder geen verdere afwerking gekregen, zoals lijkt het. Tot slot, is de afleesbaarheid van de plaat in lage lichtcondities niet zo goed. Dat het horloge geen lume heeft, vind ik dan weer geen minpunt, want het zou de plaat niet mooier maken. Maar ach, het is ook een horloge van ca. 199 euro. Dus, ik ben een beetje verwend met horloges uit het duurdere segment.

Het enige echter dat ik echt anders had willen zien, is dat de merknaam beter zou contrasteren met de witte veritcale lijn op de plaat. Nu zijn de letters ‘I’ en ‘Z’ vrijwel niet leesbaar. Buiten dit alles, is het gewoon een heerlijk horloge om naar te kijken.

11 likes

WOW gaaf :hugs: … Gefeliciteerd :+1:t2::smiley:

1 like

Gaaf, man, gefeliciteerd! Wat is de diameter eigenlijk ervan?

1 like

44mm. Maar draagt een stuk kleiner

8 likes

Met de groetjes van zijn blauwe broertje. :+1:

5 likes

Zo, wat een verhaal! Weet je zeker dat je niet gewoon een NA topic had willen maken hiervoor? :wink:

Mijn ervaring is ook gewoon exact gelijk aan wat jij nu omschrijft. Dat band was zo prut dat ik die er af heb gehaald terwijl hij nog in het plastic zat :stuck_out_tongue:

En welk nummer heb jij eigenlijk te pakken nu? Even uit nieuwsgierigheid :grin:

Geniet er van! Het is een leuke kleine eyecatcher :+1:

1 like

Nummertje 558 nu. Eerst had ik 036, maar dat horloge is terug.

1 like

Mooi hoor. Hoe lang al van jou?
Deze is van mei 1990, precies 31 jaar oud.

Adorable ! :slight_smile:

1 like

:+1:t2::hugs:

13 likes

Proficiat, geweldig mooi horloge! Ik overweeg ernstig om hem ook te kopen. Of moet ik even wachten op deze twee gloednieuwe varianten… NB6005-05L_1-700x700|500x500

7 likes

Die groen-gouden is ook tof! Alleen de ontzettende schroefjes-OCD!.. :confounded:

1 like

Hier ook maar even deze vraag:


Vandaag de Citizen om de pols Eco -drive radio controlled wat wil je nog meer.

7 likes