Citizen only deel 2

9 likes


Op leer gezet. Vind het wel kunnen. :cowboy_hat_face:

10 likes

Zeker! Het zwarte model is naar mijn mening ook een behoorlijke bandenslet; Staal, rubber, leer of nylon…Alles staat wel :+1:
Mijn persoonlijke favoriet was een sharkmesh:

En die sharkmesh werd daarna heel snel voorgesteld aan de rest van de NY familie :stuck_out_tongue:

Uiteindelijk zijn de full lume en sharkmesh gebleven en zijn alle andere NY’s de deur alweer uit. (De Coke heeft wat meer moeite met vertrekken; die staat nog half in de deuropening :sweat_smile: )

10 likes

Als ik me bedenk en toch wil verkopen ben je de eerste aan wie ik het zal aanbieden :wink:

1 like

Dat shark mesh maakt van die Citizen’s wel brute horloges hoor.

2 likes

Echt he? Komt (denk ik) doordat sharkmesh goed bij de strakke karteling van de bezel past. :ok_hand:

Ik heb deze toen gekocht: (toen nog een tientje goedkoper)

En daarvan heb ik het bovenste deel van de clasp vervangen met het bovenste deel van deze:

https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p35830h4s2739-Diver-security-clasp.html

Dan heb je een ratcheting divers extension met gefreesde vouw-gedeelte, ten koste van de 2e veiligheids sluiting. Dat gezegd hebbende; de originele clasp van die mesh band is zeker niet slecht hoor.

De extra dikke springbars van de citizen passen trouwens perfect door deze band; 0 gerammel van de band rond de springbars :ok_hand:

1 like

Je hebt met die clasp-switch een supercombo gemaakt.

Ik heb zelf de shark mesh van Geckota.
Kun je een CA0718-13E opleuken.

6 likes

Voor de Feestdagen een propere gekocht :wink:


:innocent: staat nog op Londense tijd …moet nog eens kijken hoe dat verder moet

12 likes

AT 8218 - 81 E

7 likes

Mijn donkerblauwe 70’s Citizen :slightly_smiling_face:

8 likes

Eindelijk aangekomen…

15 likes

Ben geen grote fan van de band, hoewel deze kwalitatief en comfortabel is.


Verder wel een mooi afgewerkt horloge, de atomic reception is verreweg het beste wat ik al ervaren heb, gisteravond in een kamer zonder ramen moeiteloos het signaal ontvangen.
Qua maat zit deze prima, heb geen probleem met grotere horloges
Het bolle Saffierglas geeft een mooie vervorming en de ontspiegeling doet goed zijn werk.
Al bij al een brok kwaliteit, had niet anders verwacht van een Promaster.

7 likes

Erg gaaf deze. En nog in super goede conditie zo te zien.

1 like

Heel Nice! :ok_hand: die blauwe kleur knalt ook lekker eraf.
Doet mij erg denken aan de blauwe chrono van @jeronimo (maar dan een trede of twee hoger :grin:)

7 likes

Blijft heerlijk dragen deze!

14 likes

Ja, dit was een echt “new old stock” exemplaar. Recent gevonden op Ebay. Dit is het type LCD-weergave dat ik heerlijk vind. Ooit zo een gekregen van mijn ouders toen ik 12 was. Ik vond deze modellen toen al fantastisch, en nog steeds :grinning:

1 like

Ondertussen op een 22mm blauwe nato:


6 likes

Atomic precision…

8 likes

5 likes

15 likes