dat, dus
Goed om te lezen dat het alsnog goed is gekomen
Toen ik je topic las had ik al moeite om te geloven dat hij echt de geest had gegeven. (en dat komt dan van iemand die al meermaals een Ecodrive Citizen blindelings heeft gekocht. Tot nog toe ~0~ problemen gehad )
Dank
Tijdens het zoeken naar een vakantie beater, kwam ik de Citizen 8203- 824393 tegen voor een leuke prijs (€80) in perfecte staat. Dus bij deze mijn eerste Citizen.
Nu nog op zoek naar een metalen band (onduidelijk welke ik moet hebben/mogelijkheden zijn). Ik hou zelf meer van jaren 70/80 armbanden ipv de zwaardere nieuwe. Tips zijn welkom! !
De zwarte is ook binnen! Binnenkort wristshot maar speciaal voor @ElderRuwy een plaatje van de broeders gezamenlijk in de box
Vandaag aan de klus dus mijn verbouwhorloge om, belachelijk dat hij het nog doet eigenlijk na wat hij allemaal heeft meegemaakt

De enige metalen band waarvan de end links ook aansluiten op de kast en niet van Citizen zelf is, kun je op eBay vinden. De band schijnt ook nog van betere kwaliteit te zijn dan het origineel.
Ziet er goed uit! Het blijven leuke dingen.
Nu op jacht naar de gele en de pepsi variant
Mooie vangst! Zeker voor dat geld.
Even snel van Ebay geplukt:
Zelf zou ik een sharkmesh aanraden bij deze horloges. Gewoon omdat het super matcht met de bezel.
Edit:
Ik had de post van MechanicalFreak nog helemaal niet gezien
Hey bedankt! Weet ook niet zeker welke band het originele is als in afmetingen.
Er is maar een originele band van Citizen die op de promaster NY0040-serie past.
Maar het is wel van lage kwaliteit en voor minder geld heb je dus via eBay een beter optie. Althans dat is wat ik lees op het internet dat die naamloze, metalen banden toch van betere kwaliteit zijn.
Hoeveel mm is deze
42mm diameter, lugtolug 47mm. Draagt wat kleiner dan de 42mm doet vermoeden door de forse bezel denk ik.
Topper hoor. Zou ik ref nummer mogen?
Uiteraard; citizen promaster world time GMT, ref. BJ7100-82E
Forumlid Dao heeft er kort na mij ook een aangeschaft en een mooie uitgebreide NA over gemaakt op dit forum.
Ziet er wel heel netjes uit inderdaad en iets dat bij me past… het stopt ook nooit he😜
De zoektocht of het horloge ensich? Als je dat laatste bedoeld; eco drive heerlijke eenvoud. Eenmaal instellen en klaar. Eens in het half jaar een beetje licht is voldoende. Dan loopt het horloge weer minstens een half jaar…
Wat betreft de zoektocht; gelukkig niet. Want dan zou deze mooie hobby over zijn voor mij
Haha dat is zeker waar…moete we niet hebben.
Die ecodrive heb ik een beetje links laten liggen en de blauwe promaster gepakt. Deze 42mm kan nog en ligt goed op de pols. Ik ben bang dat de 44mm van de eco net te groot gaat zijn voor mn 17cm polsen…