Er zijn ook eco drives van 37mm meen ik. En van 48mm… En alles daar tussen. Eco drive zegt niets over het formaat hé. Puur het zonne-energie gedreven uurwerk (wat Solar is bij Seiko). Ik ben fan! De uurwerken zijn (welke ik gehad heb) behoorlijk nauwkeurig en bovendien onderhouds-arm.
Dat is de Citizen Promaster Land PMD56-2951. (een fotogeniek beestje )
Dit is de groene variant. De zwarte variant heeft een gele secondewijzer en een zwarte bezel. Sinds ik deze heb overgenomen via het forum is het een sterke favoriet geworden.
en blijkbaar ook beschikbaar in PVD zwart en een blauwe variant omder een ander typenummer:
(Deze vind ik beiden minder sterk in vergelijking met de groene.)
Je hoeft mij niet te geloven op mijn woord; er zijn genoeg reviews van te vinden hier op het forum:
Ik ben niet zo op de hoogte van de chronos boven 40mm dus kan je niet helpen. De bovenste is wel een hele mooie en daar zou ik zelf voor gaan in jou geval…
Inderdaad … ik zit met spanning te wachten tot mijn bol.com vouchers eindelijk in mijn mailbox verschijnen!
Achteraf bleek dat ik mijn “punten” ook had kunnen omwisselen voor VVV cadeaubonnen, maar daar kwam ik te laat achter. De transactie kan niet teruggedraaid worden.
Dat model wat @pmannaert laat zien lijkt wel erg veel op het eerste model wat jij een stukje verder omhoog had gelinkt, alleen dan zonder geïntegreerde band. Ziet er uit als een goede banden-swapper Goede smaak heren
Voor wie een Citizen chronograaf heeft met een E610/E650/E660/E670 uurwerk; weten jullie toevallig of de automatische tijdsynchronisatie 's nachts goed gaat als je het horloge in “CHR” mode laat staan? Of moet hij daarvoor in de “TME” mode staan?
(Dat het voor de handmatige synchronisatie moet, begrijp ik, maar het gaat me om de automatische synchronisatie).