Nig steeds een van mijn favorieten op mijn lijstje😉
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Series 8 van Citizen? Ik ben totaal onbekend (met Citizen als geheel) maar ben wel gecharmeerd van de 830/831:
Die heeft @Rik althans de serieus 8 met de wijzerplaat met de driehoekjes
Ik heb ze zelf nooit vast gehad. Maar op afbeeldingen zo gaaf
Eens! Het is zo’n mooi horloge
Gaaf hoor! Vind hem erg mooi. Enige jammere is die ‘Series8’-tekst en dat er geen fijnverstelling op de band zit.
Hoe doet ie het in vergelijking met een Chronomaster en die ultra dunne solar quartz?
Inderdaad echt heel gaaf
Het is natuurlijk wel een erg aanwezig en showy horloge die het vooral casual erg goed doet, de Chronomaster is een potientiele onepiece collectie en kan vrijwel altijd, de One is vooral een puik stukje engineering die het wat aan de dressier kant goed doet en op zwart leder is het opeens een heel ander horloge.
Zitten elkaar eigenlijk totaal niet in de weg.
Deze Citizen is echt een hele mooie. Een genot om naar te kijken.
Strandproof
Een Citizen Pilot Watch met een groene wijzerplaat. Al zie ik het merendeel van de info op de wijzerplaat van die Citizen-pilotenhorloges niet meer zonder bouwlamp: gooi a.u.b. zoveel mogelijk erop. Dat maakt juist zo’n horloge charmant. Op deze uitvoering dus een tachymeter en een kompas. Best rustig dus voor Citizen begrippen.
Referentie is CA4470-15X. Voorzien van de Citizen Eco-drive Solar B620 uurwerk met een gangreserve van 9 maanden. Kastdiamer van 44mm, 13mm dik en lugbreedte van 22mm. Nog steeds op de originele bruinlederen Citizen-band.