prachtig speurwerk. Dit verlost @fredpanarai1 uit een moeilijke situatie. Geloofwaardigheid weer hersteld Fred, gelukkig maar.
@fredpanarai1 is zeker niet de enige; ik heb mensen al vaker op deze site zien beweren dat de Eco-Drives ook via beweging worden opgeladen. Ondanks dat één blik op de uurwerken (genoeg foto’s online) laat zien dat het niet zo kan zijn.
Tuurlijk! Duidelijk! Maar voor een korte periode dachten we dat onze klokjes met dit dingetje opeens een stuk meer waard waren. Die hoop is nu weer vakkundig in de grond geboord. Gewone alledaagse prulletjes zijn het weer. Niks opwindwondertje van Fred.
@HansV, hoi hans,
Zat nog even te kijken op Harveystore in Duitsland, welk model eco-driver bedoelde je nu voor €649,00 kan hem niet vinden. Wel 2 anderen de Citizen AT8154-82E voor €549,00 is toch €100,00 goedkoper of bedoel je de Citizen AT8195-85L maar die kost €789,00 heb al die modellen nagelopen maar zag die van €649,00 niet staan. Maar het zijn geen knopjes waar je aan kunt draaien, wel op drukken. Anders moet je toch naar een automaat
Dank je voor je uitleg Zuid, zat nog te kijken of die ergens te koop is. Kan het dus niet vinden, weet ook niet wat de kwaliteit was van die Citizen. Ze zijn volgens mij toch niet voor niets gestopt met de productie van dat model. Had ook tegen Hans in een pb gezegd dat ik die site gebeld had en dat het volgens mij een broodje aap verhaal was van die beweging. Nu lijkt het alsof ik daar aan vasthoud, dat is dus niet zo. Maar vindt die eco-drives best aardige horloges prijs/kwaliteit, volledig opgeladen loopt die gewoon 270 dagen netjes en als je hem draagt in het licht natuurlijk langer. Dus zou het geen prulletje willen noemen. Maar natuurlijk maak je op dit soort horloges in die prijsklasse geen winst als je ze 2e hands gaat verkopen. Niet dat ik ook maar 1 horloge wil verkopen
No problem hoor.
Die Eco-Drives zijn oerdegelijk. Hij moet minimaal 10 jaar meegaan; er zijn geluiden dat dat 40 jaar gaat worden. Hoeft niets mechanisch aan te worden toegevoegd.
Volgens Citizen Duitsland: “ Der Besitzer einer ECO-DRIVE-UHR kann sicher sein, dass während der normalen Nutzungsdauer einer Uhr die Sekundärbatterie nicht getauscht werden muss.
Labortestreihen haben gezeigt, dass noch nach 20 Jahren die Sekundärbatterie eine Speicherkapazität von 80 % aufweist.”
Dus 20 tot 30 jaar klinkt in ieder geval realistisch. In mijn geval dus een leven lang
Ja, das stimmt allerdings. Mein Citizen alter Uhr Eco Drive macht’s bereits über 25 Jahre ohne Betriebsunterbrechung. Sehr zufrieden.
die waar we het met elkaar hierboven over hadden uiteraard
Yep, een leven lang. Ik heb die 40 jaar van deze bron.
Moreover, it also reveals from the laboratory test that the secondary battery of the Citizen watch can retain its 80% initial power storage capacity. So, with proper care and maintenance, surprisingly, this rechargeable battery of the Eco-Drive watch can last well for up to 40 years.
Citizen zelf zal allicht wat voorzichtiger zijn met de schatting. Dus als zij twintig jaar durven af te geven geloof ik die veertig jaar ook wel. Ik denk dat de olie in het uurwerk de beperkende factor gaat zijn. Volgens mij gaat de beste olie nu zo’n 25 tot 30 jaar mee?
Justem, olie gaat minimaal 10 jaar mee. Een Eco-Drive is dus niet onderhoudsvrij. Er moet dus olie worden vervangen.
en is dat doorsmeren en olie verversen dan iets wat typisch alleen door de “erkende dealer” kan worden verricht?
Goedenavond,
Kan misschien iemand mij vertellen hoe ik de datum bij een Citizen Attesa eco-drive kan verzetten? Hij stond stil toen ik hem kreeg, maar na een dagje op de vensterbank begon hij weer te lopen. De tijd verzetten lukte wel, maar er moet toch ook een snelle manier zijn om hem op de juiste datum te zetten.
Dezelfde vraag ook voor onderstaande Reguna (schijnt ook Citizen te zijn).
Bedankt.
Yes
Ook een mooie !