Citizen only deel 2

Mooie foto Menno! :star_struck::star_struck:

12 likes

14 likes

Yep deze weer :pensive:

8 likes

Ff klussen met de Tough :hammer_and_wrench: 🪚 🪛

16 likes

1976! Wereld eerste solar watch…:grinning::grinning: uit een top jaar.

Met een nieuw oplaadbare cel. Opladen gaat heel langzaam. Heeft wel 2 week geduurd om hem een dag donker door te komen. Maar dat schijnt normaal te zijn. Dat komt vast ook door de cel. NiCad.
Ik heb al een paar jaar één liggen, loopt in het Zonlicht. Maar de cel heeft gelekt en de wijzer verstelling totaal vernield. Dat deze nog wel normaal werkt is heel mooi.

10 likes

14 likes

X-post

17 likes

Wat een prachtig model. Kun je wat meer over vertellen?

10 likes

Mooi hoor! JDM model?

1 like

Ja ,Citizen Attesa cb3016-51z

1 like

Wat verschillen. Gesigneerde kroon, andere insert en minder tekst op de plaat. Caseback is ook net even anders en de lume is blauw op de “Starbucks”.

Upgrades of gewoon een duurder model die Starbucks?

10 likes
1 like

Heb nu de CITIZEN NB1050-59A voor de zesde dag aan. Wat me opvalt is de afwijking na zes dagen: loopt 3 seconden achter. Heeft een Citizen 9011 uurwerk. Miyota brengt die als de 9015 uit. Had ik niet verwacht.

17 likes

14 likes

Leuk. 44mm? Welk model is dit? Mag ik ook je polsomtrek ter referentie?

1 like

Van vanmiddag…

13 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/citizen-challenge-smerig-bod-wordt-overwogen/387897

@FilDem

:heart_eyes:

2 likes

Is dat positief of negatief?

Ik zou uit mijn plaat gaan, een topic maken met opmerkingen als COCS eat your heart out.

:tada::tada::tada:

1 like

Haha, superpositief natuurlijk. Droog geformuleerd door mij in de post maar zelf helemaal uit mijn plaat gegaan.

Van automaten verwacht ik niet dat ze precies blijven lopen. Bij deze Citizen viel me gewoon op hoe precies hij bleef lopen. Daarnaast ook niet op gelet hoe ik hem wegleg etc.

Vond die NB1050-59A al super qua looks, afwerking en draagcomfort. Die precisie maakt het helemaal af.

4 likes