Citizen only deel 2

17 likes

deze Nighthawk is m’n eerste Citizen en is ongeveer 15 jaar oud… heeft echt emotionele waarde…

jaren heel veel gedragen: op het werk (als ambulanceverpleegkundige), enkele jaren mee in de tropen gewoond, en ook veel mee echt gedoken (ook al is het geen duiker)

het staal heeft wel te lijden gehad maar het saffier is nog in top, en loopt nog helemaal perfect (radio controlled)
de kleine beschadegingen op het staal geven het horloge juist karakter naar mijn mening

20 likes

Het zijn toffe dingen ja. Al helemaal wanneer het al zo lang je maatje is :muscle:

De mijne is ook ongeveer zo oud en heb ik tweedehands overgenomen via marktplaats. Enkel nieuwe springbars nodig en hij was er weer klaar voor :+1: Toolwatches door-en-door!

3 likes

Is er een update over? @diashock?

3 likes

Ja hoor, ik heb 'n half jaartje geleden zo’n glaasje en ook gelijk een tiretteveer gekocht op de Jauce veilingsite.
Ik heb nog geen tijd gehad om het uurwerkje te reinigen en het glaasje te monteren , maar dat komt later nog wel, het heeft geen haast :smiley:
En omdat ik toch bezig was, heb ik ook nog deze Citizen Crystate mee laten komen.

11 likes

Die is ook mooi :heart_eyes:

Hier zit net ook een nieuw glaasje in.

6 likes

Dat is ook een gave Citizen !!! :+1: :ok_hand: :smiley:

1 like

14 likes


Bijna 60 jaar oud. Citizen Ace parawater.

Mooi stukje geschiedenis, met een hoog zilver gehalte in de wijzerplaat denk ik. Veel patina.

8 likes

Heb er maar een paar :wink:








17 likes

Jeetje Ferry, best aardig hoor :smiley::ok_hand:

1 like

mooie en gevarieerde Citizen collectie inderdaad :+1::ok_hand::grinning:

de BN0151-17L (blauwe duiker) is toch wel mijn persoonlijke favoriet (heb hem zelf dus ook)

Dat lijkt me vrijwel hetzelfde model Ace dan de mijne, maar deze ziet er een stuk beter uit. :+1:

1 like

Mag ik jouw achterdeksel eens zien? Ik vermoed dat de jouwe iets jonger is. Tekst en wijzers zijn ietsje anders.

1 like

Dit is de achterkant, modelnr. A1407051 serienr. 20808886.
Veel tekst op het deksel is moeilijk te zien.

2 likes

Ik heb geen verstand van Citizen horloges. Waar zou de waarde van deze Zeven Star Delux op geschat kunnen worden?
Kan iemand mij een indicatie geven aub.
Loopt goed, geen problemen.

10 likes

Heeft iemand ervaringen met dit model? Citizen Nj0150-81l Blue Dial


Zo te zien een model dat alleen in Azië verkocht wordt en ik zit er al even over na te denken om het aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met importeren en de extra kosten? Aanschafprijs + 21%BTW , nog meer waar ik rekening mee moet houden? Inklaringskosten?

7 likes

dat plus eventuele verzendkosten en bovenop dat bedrag ca. 25% aan kosten (invoer en btw).

1 like

Mooi model Max. Importeren vanuit Japan/Singapore/Hong Kong bevalt goed. Snelle levering.

Je hebt BTW, importheffingen en inklaringskosten vd vervoerder. Tel 25% op bij het bedrag en je zit in de regel goed.

*edit *
Wat @Proenski Jeroen ook al aangeeft.

2 likes

Wat de gek er voor geeft. Er is niet echt een markt voor. Maar de koper is reeds geboden.

Die tekens boven para heb ik niet eerder gezien.

8 likes