Citizen only deel 2

Zo’n cool seventies design (denk ik)

1 like

1977 :ok_hand:t2:

1 like

Cool, dat scheelt maar een jaar met mijzelf, 76 :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Uhm :thinking: …76 jaar of van 1976? :grin:

1 like

Oef das een mooie :sunglasses:

Haha.

1 like

is dat een doel in 2021? :smiley: :ok_hand:

2 likes

Nou…misschien eerder 2023-2024 :rofl::joy:

1 like

Ik zit even te kijken naar de 2020 Fugu-serie. Is er iemand die er eentje in z’n bezit heeft? Het lijkt mij een veelbelovende update met het saffierglas.

1 like

Daarnaast heeft de Fugu-2020-serie ook een 120-clicks-bezel. Dat vind ik ook een pre. Het horloge is wel groter geworden van 42 mm naar 44 mm. Dat is misschien minder.

1 like

Ik heb niet perse ervaring met de nieuwe fugu reeks. De oudere ny0040 en ny008x kan ik wel e.e.a over zeggen.

Qua mineraal glas is het mij nog niet overkomen dat er een kras op is gekomen. Het feit dat het glas vlak ligt met de bezel maakt dat best lastig vind ik zelf.

120 click vs 60 zou inderdaad een leuke upgrade zijn. Hoewel ik de 60 click wel erg overtuigend vind.

42mm naar 44mm vind ik wel erg jammer denk ik. Nou dragen de modellen allemaal kleiner dan de specs doen vermoeden. (42mm draagt meer als 41 á 40mm) mogelijk is dit ook het geval dat 44mm meer als 42mm gaat dragen.

6 likes

Ik volg je helemaal. Zelf heb ik o.a. de NY0040-50W en de NY0040-17LE. Het zijn echt hele mooie horloges en dragen vanwege de grootte zeer fijn. Ik vind ze soms prettiger en mooier dan mijn SKX’en.

Ik ben alleen minder te spreken over het glas. Ik heb namelijk al een fikse kras op het glas van mijn NY0040-50W zitten. Vandoor, de keuze van saffier wel heel erg fijn is, maar het nieuwe formaat weerhoud mij een beetje om eentje te kopen.

1 like

En het glas zelf vervangen voor gebold saffier? Is dat een optie?
Seikomods heeft daar namelijk een glaasje voor:

Ik ben absoluut geen liefhebber van gebold glas, aangezien je dan meer reflecties ziet dan wijzerplaat. Maar je brengt mij wel op een idee. Ook al zal ik het zelf niet doen, aangezien ik nog nooit een horloge zelf heb geopend. Maar ik kan dat altijd laten doen natuurlijk.

2 likes

Begrijpelijk hoor. Zeker bij een ISO gecertificeerde duiker zou ik het zelf ook niet doen; vandaar dat ik tevreden ben met mineraal glas in de van mij.

Echter zou je daar wel de afmetingen van het glas uit kunnen gebruiken om elders een vlak stuk saffier te zoeken. Dan alleen nog iemand vinden die dat aan durft om te doen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik blijf hierover twijfelen. Ik zou graag willen maar de prijs is erg stevig voor mij. Misschien als er een jong gebruikte langskomt waar de kop van af is. Maar of dat realistisch is?

1 like

ja hoor, die gaat er vroeg of laat alleszins wel eens langskomen, daar kan je donder op zeggen :ok_hand: :smiley:

Dat maakt op zich niet uit, want als de ISO duiker wordt gemod dan vervalt de ISO sowieso. Ook al is hij door een professionele horlogemaker aangepast. Dat is in ieder geval wat ik heb geleerd.

1 like

Klopt helemaal, ik had het anders moeten verwoorden geloof ik :face_with_hand_over_mouth:

De ISO certificatie verliezen doordat er iets wordt veranderd vind ik het modden niet waard, ongeacht of ik het zelf doe of dat ik het iemand laat doen.
Die certificatie is iets waar je voor hebt betaalt en wat ik persoonlijk van toegevoegde waarde vind.

Om die reden hou ik ze het liefste origineel.
(Hoewel een bezel of insert nog wel moet kunnen aangezien dat geen invloed heeft op de water rating)

1 like

Iemand ervaring met deze citizen… Voor de prijs kan het haast niet tegenvallen. Ca. 160 euro via Amazon. Type CA7040-85E en CA7040-85L

Diameter 41mm, lugsize 20mm

5 likes