Citizen only deel 2

Wat heb ik allemaal?

• Handwinder :white_check_mark:
  • Automaat :white_check_mark:
  • Quartz :white_check_mark:
  • Eco-drive :white_check_mark:
  • Zonder datum :white_check_mark:
  • Met datum :white_check_mark:
  • Dag/datum :white_check_mark:
  • Eeuwig kalender :white_check_mark:
  • Zonder chrono :white_check_mark:
  • Met chrono :white_check_mark:
  • Wit-blauw-zwart-grijs-rood-zilver wijzerplaat :white_check_mark:
  • Radio gestuurd :negative_squared_cross_mark: EU!!

Ik vond dat daar toch verandering in moest komen en een horloge die steeds de juiste tijd aangaf was gemakkelijk om de andere, meer bepaalt de vintage, juist te houden. :ok_hand:

Dus dit weekend even contact gehad met @slin om zijn bevindingen te raadplegen en gelijk dan maar eentje in bestelling genomen, want ik was al geruime tijd verlekkerd op de CB1070-56L en ik wist dat @slin zijn broertje had. :smiley:

En vandaag was het dan zover, de deurbel ging en het pakje lag op de stoep.
snel uitpakken :grin:

en daar was dan de CB1070-56L :heart_eyes:

Meteen even de band aangepast met het zelfgemaakte gereedschap :blush:

En dan nog wat gerommeld in de beschrijving van het horloge om te zien of alle instellingen juist stonden want er zit nog een eeuwigdurende kalender optie op ook, mooi meegenomen. :+1: :smiley:

En dan gaat ie op de pols en moet hij even voor de camera poseren :sweat_smile: :stuck_out_tongue_winking_eye:

en nu mis ik nog één horloge om zo naar het “einde” van m’n verzameling te gaan, maar die is ook komende :+1:

25 likes

Nee hoor. Het einde bereik je nooit. :sunglasses:

Mooi horloge trouwens. Heeft Shabazz een leuke video/review over gemaakt.
https://youtu.be/bPvxENx988U

3 likes

ja, heb ik meerdere malen gezien, op minuut 11:20 begint hij over het radio signaal en daar was hij niet over te spreken :angry:

maar hier heeft hij een goed ontvangst :+1:

1 like

Gelukkig. Sowieso een prachtig horloge. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Ludo :ok_hand:t2::smiley:

Groetjes van zijn broertje!

13 likes

hé, je staat een paar dagen en uren achter :rofl:

1 like

Hehe :grin: …Is een favoriet opgeslagen foto :+1:t2::rofl:

1 like

Heeft hij gisterennacht zijn signaal ontvangen?..en handmatig al geprobeerd? (Onderste knop ingedrukt houden totdat de wijzers bewegen toch? :face_with_monocle:)

1 like

Prachtige aanwinst Ludo! Heel veel plezier er mee. :wink:

1 like

gisteren avond was hij nog niet in mijn bezit, maar ik heb wel getest op het signaal en hij gaf OK aan :slightly_smiling_face:
handmatig heb ik nog niet geprobeerd maar aangezien het horloge nu volledig synkroon loopt ga ik het even afwachten en kijken wat deze morgen zegt, OK of NO :thinking:
als het toeval NO is dan zal ik het zeker gaan uittesten :smiley:

ik heb even opgezocht hoe dat in zijn werk gaat en dit gaat zo:

Zorg ervoor dat de kroon op positie 0 zit.
Houd de knop rechtsonder twee seconden of meer ingedrukt. De secondewijzer gaat naar “RX” en het horloge start met ontvangen.
Na ontvangst van het tijdsignaal beweegt de secondewijzer terug normaal.
Het duurt twee tot vijftien minuten om het tijdsignaal te ontvangen.

dus als het nodig is weet ik in ieder geval hoe het moet :smiley:

2 likes

Ik nu ook :grin: …Top :+1:t2::grin:

2 likes

Gisteren binnen. Wat een net ding.

@WVE dit is toch het originele bandje? Wat een gaaf bandje is dit. Hele mooie wijze om de linkjes te koppelen.

17 likes

Ik kan het niet perfect zien, maar is inderdaad het originele . Ik heb er 3 van , maar vindt het wel een harentrekker.

8 likes

Mooi exemplaar trouwens :+1:

2 likes

Glas heeft wat werk nodig. Maar de tijd is lief geweest voor dit horloge. Jouw kroon is wat anders zie ik. Mijn kroon is wat grover

1 like

Ik weet dat voor deze modellen verschillende kronen gebruikt zijn

2 likes

Hier een kleine bijdrage voor Wim @wve en Abel @abel. Jullie hebben beiden prachtige horloges en beiden hebben een originele kroon. Dat is mijn oordeel en daar zullen jullie het mee moeten doen. :wink: Met vriendelijke groet, de Rijdende (Citizen) rechter.

13 likes

:wink:

1 like

Whaha. Die is goed.

Bert @Aqualand supreme ruler. U wordt bedankt voor het oordeel. En compliment :tada::+1:

1 like

Vandaag deze binnen gekregen. Fungeert in prachtige staat👌Weer een duiker erbij…pff wat een hobby🙈

Citizen Professional 1000m heb ik ook nog. Heerlijk klok👌

10 likes