Ik vond dat daar toch verandering in moest komen en een horloge die steeds de juiste tijd aangaf was gemakkelijk om de andere, meer bepaalt de vintage, juist te houden.
Dus dit weekend even contact gehad met @slin om zijn bevindingen te raadplegen en gelijk dan maar eentje in bestelling genomen, want ik was al geruime tijd verlekkerd op de CB1070-56L en ik wist dat @slin zijn broertje had.
En vandaag was het dan zover, de deurbel ging en het pakje lag op de stoep.
snel uitpakken
En dan nog wat gerommeld in de beschrijving van het horloge om te zien of alle instellingen juist stonden want er zit nog een eeuwigdurende kalender optie op ook, mooi meegenomen.
gisteren avond was hij nog niet in mijn bezit, maar ik heb wel getest op het signaal en hij gaf OK aan
handmatig heb ik nog niet geprobeerd maar aangezien het horloge nu volledig synkroon loopt ga ik het even afwachten en kijken wat deze morgen zegt, OK of NO
als het toeval NO is dan zal ik het zeker gaan uittesten
ik heb even opgezocht hoe dat in zijn werk gaat en dit gaat zo:
Zorg ervoor dat de kroon op positie 0 zit.
Houd de knop rechtsonder twee seconden of meer ingedrukt. De secondewijzer gaat naar “RX” en het horloge start met ontvangen.
Na ontvangst van het tijdsignaal beweegt de secondewijzer terug normaal.
Het duurt twee tot vijftien minuten om het tijdsignaal te ontvangen.
dus als het nodig is weet ik in ieder geval hoe het moet
Hier een kleine bijdrage voor Wim @wve en Abel @abel. Jullie hebben beiden prachtige horloges en beiden hebben een originele kroon. Dat is mijn oordeel en daar zullen jullie het mee moeten doen. Met vriendelijke groet, de Rijdende (Citizen) rechter.