Citizen only deel 3

Ik las in wat comments op YT dat de band echt ruk is, beetje old school Seiko 5 rammel kwaliteit.

Is dat zo?

Het horloge ziet er wel super gaaf uit

Ik heb mijn oog laten vallen op een Citizen, te weten de AQ6110-10L. Lijkt erop dat deze nog nergens te koop is (introductie dit najaar zag ik), maar ik heb een vermoeden dat dit horloge alleen te koop zal zijn in Japan. Iemand tips hoe je aan zo’n Citizen kunt komen, anders dan bestellen op een Japanse site? Kan je een Europese Citizen dealer niet vragen om het horloge te bestellen?

Zou mijn eerste Citizen worden…

11 likes

Schitterend ding inderdaad :

  • via Japan zelf importeren
  • aan @vierport vragen of hij hem besteld heeft
  • Citizen boutique Parijs wil ook nog wel eens een Chronomaster hebben
1 like

17 likes

17 likes

Wat vinden de Citizen-liefhebbers van mijn incoming?

27 likes

praaaaaachtig :star_struck:
radio gestuurd - eco drive?
welk type is dit?
hij is magnifiek :heart_eyes: :+1:

Heeft het allemaal + titanium +verstelbare sluiting.CB3016-51Z

1 like

Incoming! Mijn eerste Citizen, ben benieuwd!

26 likes

Wel heel erg tevreden over eigenlijk :+1:t2:

21 likes

Ziet er echt mooi uit, beetje de zon om je pols :slight_smile:

1 like

Dit blijft een van mijn favoriete citizen’s. Spijt dat ik mijn zwarte variant heb weg gedaan :sweat_smile:

1 like

Vintage Citizen

17 likes

Iemand de Citizen Seaplane al gezien?

https://www.google.com/search?q=citizen+seaplane&oq=citizen+seaplane&aqs=chrome..69i57j0i7i30j0i512l2j0i30l5.5501j0j4&client=ms-android-oneplus-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

1 like

CITIZEN RECORD LABEL TSUNO CHRONO AN3660-81A JDM

19 likes

advies gevraagd:

Ik heb dus een +/- 15 jaar oude Citizen promaster skyhawk, was bij aanschaf toen nieuw 550€ bij de AD.

Dit horloge heeft echt emotionele waarde voor mij, ik heb er veel mee gedaan, > 10 jaar 24/7 om gehad, en het is aan allerlei extremen blootgesteld (oa regelmatig mee gedoken).

Hij loopt nog perfect (eco drive / radio controlled) maar ik heb nooit iets aan onderhoud gedaan…

Nu is mijn vraag: is het zinvol om preventief onderhoud te laten doen bij dit (quartz) horloge, en zo ja waar dan?
Ik heb zelf goede ervaringen met Citizen EU (DU / Hamburg meen ik)…

Dank & groeten!

7 likes

niemand advies een advies voor mij? is onderhoud aan Quartz horloges toch gewoon onzin?
Wat doen jullie zelf met je oudere Quartz horloges?
fijne zondag!

2 likes

Ik heb zelf eenzelfde model, alleen dan 2e hands van iemand over genomen. (ok, net niet helemaal gelijk: de sync-info is rood bij mij.) Ik heb er verder ook geen onderhoud aan laten doen, maar ik ben om diezelfde reden niet van plan er mee te gaan zwemmen. :smile:

Loop een juwelier binnen die ook Citizen dealer is en vraag een offerte aan voor het onderhoud. Dan heb je denk ik de beste indruk van de kosten die je kan krijgen. (of doe dit bij een aantal verschillende zaken en dan weet je ook direct of er eentje tussen zit die wat extra vraagt.)

Mooi cleane look zo zonder die rode accenten! :ok_hand: (voor zover een druk ding als dit clean kan zijn :wink:)

9 likes

12 likes