Citizen only deel 3

8 likes

Mocht deze vandaag oppikken in Vlaardingen. Gewoon een mooi klassiek model.

12 likes

Dankje!
Heerlijk die papieren plaat!

Wat zon happen

12 likes

Een duiker op rubber in het zonnetje, een sneak preview van de zomer.

13 likes

Tikje groot maar een lust voor ‘t oog.

8 likes

NA

Mag ik… Uit de categorie Titanium Eco Drive… de Citizen Garrison?

KWARTET!

19 likes

9 likes

10 likes

Goedemiddag iedereen.
Laat de zonnestralen maar komen. :rofl:

17 likes

14 likes

11 likes

in de greep van de lange arm

1 like

De OpperKnoeperd :yum:

Foto vanuit een ander perspectief;

-48 mm. breed
-Met de Suppaparts adapters 55 mm. L2L
-Hoogte is 18 mm.

11 likes

moeilijk om de plaat vast te leggen op foto :grin:

19 likes

Vandaag hoorde ik de stelling dat de Garrison misschien wel het ultieme budget one-watch-collection horloge is. Dankzij titanium, eco-drive, saffier.

Nou vind ik dat misschien een beetje teveel gezegd, maar het is er wel echt een waar ik meteen en onmiddellijk een klik mee had.

12 likes

Nice! Wat is het exacte typenummer? Dan ga ik er eens op neuzen. Want het lichtgewicht van titanium en de ecodrive spreken me wel aan. Of is dit een moeilijk verkrijgbaar model?

2 likes

Nee, helemaal niet zelfs! Hij is nu in de aanbieding bij Siebel voor €175,-.

Ik heb de: BM8560-88EE

Hij is er ook in het blauw: BM8560-88LE

Als zwarte chrono: AT2480-81E

En als groene chrono: AT2480-81X

Als je zoekt op BM8560 op Google vind je er ook een boel op leer, die zijn nog wat goedkoper. Maar ik vind dat de titanium band juist net wat toevoegt (en leer eraan hangen kun je altijd).

En hij is inderdaad bizar licht. Ik heb ook een titanium diver van Citizen, maar door het automatische uurwerk is die toch nog wat gewichtiger. Deze is onder de 100 gram.

2 likes

Thnx voor info! :+1:

Er staat bij diameter 41mm, klopt dit een beetje IRL?

Hij is officieel 42,5mm maar de bezelomtrek is ongeveer 41mm. Hij draagt kleiner op de pols dan de maat doet vermoeden. Vooral omdat het eigenlijk een heel erg plat uurwerk is (ongeveer 10mm).

Hier het filmpje waar ik het over had. Die is op zich wel duidelijk en spot-on, ook qua draagcomfort en qua grootte op de pols:

2 likes