Citizen only deel 3

goede info, dank. Persoonlijk ben ik minder begaan met de absolute accuratesse van een klok, want of hij nu +/- 5s/d of 15 s/d loopt, afhankelijk van hoe je er zelf in zit moet je hem dan toch weer gelijk zetten nietwaar? En als je 15 nog toelaatbaar vindt, moet je de ene dus maar eens in de drie dagen doen, de ander elke dag. Nogmaals: het is hoe je er zelf in zit. Daarom kocht ik enkele RC en Astrons (ander merk, ik weet het), dan let je daar wat minder op. Maar zo heb ik ook een Seiko automaat die per dag behoorlijk scheef loopt. Maar hij is mooi, dus who cares?

1 like

Was mij ook opgevallen. Zag ook een leuke gele. Mooie kast vorm en opvallende dial. De band trekt mij wat minder aan en ik las dat de bezel vast is. Wel erg leuke prijsje.

2 likes

Ja, 5 kleuren dacht ik.

In de duurdere Citizens 8 serie zit een nieuw 0950 uurwerk in dus geen 9015.

1 like

Ah je hebt gelijk. Ik heb niet goed gekeken en dacht onterecht dat het om de 831 ging die het 9051 uurwerk deelt met o.a. de Fujitsubo.

Dit is voor het eerst dat de micro-afstelling van een stalen band niet doet wat ik wil. Dus dan maar op leer die ik van een kapotte (eindelijk) Lacoste horloge heb gered.

Pinnetje micro los = te los
Pinnetje micro strak = te strak
Schakel eruit en pinnetje los = te strak

Alle andere metalen banden heb ik er geen last van. Ik vermoed dat ik het zo ervaar omdat het supertitanium geheel zo vederlicht is?


11 likes

Zoveel details… wat een vreselijke tof ding!! :heart_eyes:


9 likes

ah, lijkt wel wat op

NB: staat alvast op zomertijd vanwege mooie weer vandaag

10 likes

De zomer afdwingen heet dat :smiley:

1 like

Oei, de groene is ook leuk😍

12 likes


Blijft een beauty!

11 likes

valt een beetje klein lijkt wel ??

1 like

Prima pasvorm wat mij betreft hoor😉

ik heb deze variant op de Promaster Nighthawk :ok_hand:
inmiddels 15 jaar oud (en dat zie je)
nieuw accuutje gehad 2 jaar terug & verder is ie nog top
het is wel een flink horloge qua afmetingen maar daar hou ik wel van

11 likes

Vanochtend mijn Citizen weer om de pols geslingerd. Blijft een heerlijke horloge.

10 likes

Dit was ooit de eerste uitvoering van de Promaster Sky die ik kocht en mijn enthousiasme voor dit merk heeft veroorzaakt.:wink:

1 like

Deze krijgt weer pols tijd!

15 likes

Ze worden er alleen maar mooier op :+1:

1 like

In geen 8500 jaar.

3 likes