Citizen only deel 3

Gaaf :white_check_mark: :100:

1 like

Dank Rhys, ik blijf het ook iets bijzonders vinden. Best wel voorzichtig mee, alleen soms wat hout hakken.

1 like

14 likes

Nog steeds erg blij met de Fujitsubo.

Ergens mis ik de gouden accenten van de Fugu maar de Fujitsubo is een veel betere ‘all rounder’ en duidelijk een stuk meer premium. Het 9051 uurwerk doet imo niet onder voor de ETA 2824-2’s die ik heb en het titanium is lekker licht waardoor het horloge erg comfortabel is om te dragen, bovendien geeft het een mooie, matte toolwatch-look aan de kast.

13 likes

hop, deze ook nog maar even hier opzouten

5 likes

:heart_eyes:

1 like

Nieuw model:

15 likes

9 likes

Bevalt die series 8? Er zijn diverse uitvoeringen zag ik, maar ze kunnen mij nog niet overtuigen qua styling, er vanuit gaande dat de techniek bij Citizen doorgaans wel klopt.

1 like

Goedemiddag allen!

14 likes

dit is wel een zeer bijzonder model; nog niet eerder gezien. Komt wat kolossaal over. Is hij werkelijk zo “dik”?

2 likes

Het is de eerste solar + radio controlled horloge van Citizen. Het is ondanks het formaat en mijn kleine polsjes een geweldige klok om te dragen. Hieronder een foto die hem meer recht doet. En een artikel uit een horlogemagazine.

8 likes

Aha, dat verklaart een hoop!

1 like

mij in ieder geval wel :ok_hand:
met het nieuwe uurwerk 951 ingebouwd is volgens mij citizen nauwkeuriger geworden in het bij houden van de tijd,
ik denk er zelfs over om met de tijd de citizen NB6011-11W ook binnen te halen, een totaal ander kleurtje in de collectie maar vindt hem wel mooi.
ook heb ik ontdekt dat het 951 uurwerk hier in (Europa?) afkomstig moet zijn omdat alle automatische citizens die ik op de winder heb tegen de klok in moeten draaien om niet stil te vallen, maar deze moet met de klok mee draaien net zoals de twee pontiacs die ik op de winder heb staan,
als ik het mij nog goed kan herinneren heb ik het ergens gelezen dat ze het binnen werk gebruiken van een overgenomen merk in deze contreien.

maar al bij al ben ik zeker tevreden :+1:
hij zit goed op de pols, goed afleesbaar, goede lumme en een diameter van 40 is prima

5 likes

De 9051 is een verbetering van de Miyota 9015, waarbij het gebruik is van een nieuw materiaal voor de constructie van de balansveer de belangrijkste aanpassing is. Deze nieuwe balansveer maakt het uurwerk bestand tegen magnetische velden tot 200 gauss en heeft de nauwkeurigheid (op papier) verbeterd van +30/-10 naar +20/-10.

Als je dat vergelijkt met een ETA 2824 of 2892 presteert de 9015 theoretisch op Standard-niveau en de 9051 op Elabore-niveau.

Ik ben in ieder geval erg blij met de 9051 in my Fujitsubo, die loopt consistent +5 sec per dag. Net als bij andere Citizen/Miyota automaten (en o.a. de Valjoux 7750) is het uurwerk soms wel een beetje luid, door de unidirectionele rotor.

2 likes

Nieuw model. Met meerdere dialkleuren.

13 likes

aandacht voor de details! Ik bedoel maar…

1 like

goede info, dank. Persoonlijk ben ik minder begaan met de absolute accuratesse van een klok, want of hij nu +/- 5s/d of 15 s/d loopt, afhankelijk van hoe je er zelf in zit moet je hem dan toch weer gelijk zetten nietwaar? En als je 15 nog toelaatbaar vindt, moet je de ene dus maar eens in de drie dagen doen, de ander elke dag. Nogmaals: het is hoe je er zelf in zit. Daarom kocht ik enkele RC en Astrons (ander merk, ik weet het), dan let je daar wat minder op. Maar zo heb ik ook een Seiko automaat die per dag behoorlijk scheef loopt. Maar hij is mooi, dus who cares?

1 like

Was mij ook opgevallen. Zag ook een leuke gele. Mooie kast vorm en opvallende dial. De band trekt mij wat minder aan en ik las dat de bezel vast is. Wel erg leuke prijsje.

2 likes

Ja, 5 kleuren dacht ik.