Citizen only deel 3

Mijn radio controlled U680 heeft ook een radioantenne symbool op de secondenwijzer.
Geen idee waar ik het ooit eens gelezen heb, mar dat is wat het is, practisch elke eco-drive met een multiband 6 ontvanger erbij heeft dat symbool op de secondenwijzer.

8 likes

Weer wat wijzer geworden :wink:

Kan ook zomaar kloppen …
Ben benieuwd waar Citizen zelf mee komt.

Mooie Skyhawk trouwens, als mijn ogen nog mee zouden werken zou ik die ook wel dragen! Maar ik heb er tegenwoordig een leesbril voor nodig. :wink:

Lekker trio @seamasterhans1! :star_struck:

2 likes

Een beetje AP Royal Oak diver vibes, maar wel tof.

8 likes

En nog 3 citizens ter ere van het 35 jarig bestaan van Promaster:

Eerlijk, vind ik dit best een tof model!

8 likes

Gave rubberband op de 1007! Jammer alleen van de 44mm kast, dat vind ik echt teveel van het goede.
De prijs is tussen de 600 en 700 euro (100.000-110.000 yen)

1 like

Promaster NY0140

8 likes

De looks zijn erg goed! :ok_hand: Maar het enthousiasme zakt wel snel zodra ik de afmetingen, prijs en dubbele weergave van functie-indicator zie. 4 tot 6 mm kleiner svp. :sweat_smile:

1 like

De tijd liep nog juist door, dag en datum deden echter niets meer. Nieuwe batterij erin en alles werkt weer perfect. Blijkbaar regelt de chip delen van het mechanisme af bij dreigend energietekort. Goed geregeld, die Citizens!

10 likes

Knap staaltje techniek :+1::wink:

1 like

22 likes

Verse batterij en laat de zon maar komen. :heart_eyes:

12 likes

dan heb je toch geen zon nodig?

1 like

De JP maar weer eens om geslingerd!

8 likes

Goedemiddag Citizens!
Hieronder een update van het secondenwijzermysterie … :sunglasses:

:arrow_down:

We are sorry to hear of your difficulty and concern.

:joy:

According to our data record, this second hand means this model is radio-controlled, as the end of the hand represents the logo of the radio-controlled model. And all radio-controlled models will be equipped with a second hand like this.

We appreciate the opportunity to respond to your inquiry and hope this is useful.

Het betreft dus “het logo” voor de Radio Controlled uitvoeringen en ze hebben het inderdaad allemaal. Zoals ik al verwacht had. Ik heb ze naar aanleiding van dit antwoord nog wel even gevraagd wat het logo betekent. Waarom een ‘zwaard’ wat niet bepaald iets weg heeft van een radio(signaal), antenne of wat dies meer zij. Ben benieuwd wat ze daarop gaan antwoorden.

6 likes

in tegenstelling van uw horloge is mijn “zwaard” korter dan die van u,

mss dat deze iets duidelijker het symbool weergeeft dan anders

7 likes

Klopt, dat heb ik eerder al opgemerkt. Ze zijn ook niet allemaal per se zwart. De basis is wel hetzelfde, waarbij ik me bij deze ‘korte’ overigens iets beter een soort van radiosignaal antenne-achtig icoon kan voorstellen.

Mooie Citizen trouwens! :star_struck:

NB U hoeft overigens niet per se u tegen je te zeggen. Het is een informeel forum, wat mij betreft. :wink:

1 like

Wel bij een zomers horloge dat het best tot zijn recht komt in het zonlicht. :slightly_smiling_face:

Bekijk dat zwaard eens ondersteboven. :upside_down_face:

1 like

Done! En nu … :joy:

1 like

Ik heb er altijd dit ingezien:

image

6 likes