Citizen only deel 3

Hexagon is 6 hoekige vorm.

1 like

Ah
weer wat geleerd :rofl:

1 like

Ik vind het niet gek. Maar wel met ‘racing’ gaten, niet echt ‘duikerig’. Maar goed daar mag ik niet over klagen want mijn favoriete Squale-band heeft ze ook. :sunglasses:

1 like

Een blinde had het graag gezien maar ik niet. :-1:

Ik zal wel de enige zijn maar ik vindt het wel mooi.

Leuke banden die tropisc sports.

9 likes

en het kleintje tikt vrolijk verder

10 likes

Deze komt er binnenkort aan.

18 likes

Al een tijdje bij de Citizen club. Eerst met de WR100, waar overigens een nieuwe batt in moet. Heeft het met de oude batterij 7 a 8 jaar (!) uitgehouden :grinning:

Citizen WR100 mesh

En nu de nieuwe aanwinst, de Eco-Drive super titanium/saffier GMT Marinaut. Bevalt top en nooit meer een batterijwissel. En ik denk met deze GMT ook de enige op het forum.

Groetsels! :+1:

17 likes

er zijn er meerdere hier op het forum
. maar niet heel veel denk ik

19 likes

Cool! :+1: Hoelang heb je hem al en hoe bevalt het?

1 like

ik heb hem denk ik twee jaar (online in Italië gekocht) samen met een ander mede forumlid (dus er is er zeker nog 1 op het forum)

hij is lekker licht, sportief, en hij is een beetje apart door de dial, en is niet standaard (op een goede manier) wat mij betreft :ok_hand:

2 likes

Ja, dat ontwerp is apart met als je er oog voor hebt hele doordachte designfoefjes. Draagt supercomfortabel, ik ga hier een tijd plezier van hebben :+1:

En een mooie wrist shot! Zo kun je precies zien dat het perfect om de pols zit :ok_hand:

2 likes

Hier ook aanwezig
alleen al voor de rubberen band zou ik deze nooit wegdoen
zo comfortabel :upside_down_face:

12 likes

Ik zag 'm vandaag toevallig 'in het echt: in de etalage van een lokale juwelier, echt een gaaf horloge! Zoals wel vaker bij Citizen, zwaar ondergewaardeerd. Als ze bij Seiko zoiets zouden maken qua techniek en wijzerplaat-ontwerp zou het internet vol staan met artikelen erover en zou de prijs minimaal het dubbele zijn.

3 likes

Volgens specs is het polyurethaan. Ik heb ook boots met PU zolen, onverwoestbaar en slijten doet het ook nauwelijks. Niet dat het nodig zal zijn maar ik wil graag een back up strap, moeilijk te krijgen. Ik heb op een paar sites een notificatie mail geplaatst.

1 like

Ik heb laatst in het ‘only-topic’ voorzichtig gevraagd waar de prijs van de 39mm Prospex chrono van €680,- toch vandaan kwam. Daar werd vooral ontwijkend op gereageerd, maar ik snap niks meer van wat Seiko meent te moeten vragen sinds een jaar of 5.

Het horlogekistje begint lekker vol te liggen met Citizens :grin:

5 likes

Oke
is een aparte band sowiezo :face_with_peeking_eye:

1 like

Ja, die 16mm lug is een klein minpuntje. Maar dit is nu eenmaal het ontwerp. Ik denk dat het PU een lange tijd goed zal blijven.

1 like

Denk t wel
die van mij heeft ook vaak in de zon gelegen en is nu heel zacht :ok_hand:

1 like

Ben het erg met je eens!
Het is veel waar voor 't geld. In een vergelijkbare prijsklasse als bijvoorbeeld de Seiko Speedtimer vind ik deze beter afgewerkt, even los van alle technische snufjes en het vergelijk tusseb een chrono en maanfase. Kwaliteit is gewoon helemaal prima! Vind dat Citizen sowieso lekker aan de weg timmert, bijvoorbeeld ook met die Tsuyosa-lijn 
 kosten geen drol maar je hebt er echt een heel leuk horloge aan! Vind ik.

Toch vond ik bij de SSC911 (de ‘grote’) de prijs voor wat je krijgt niet heel erg verkeerd hoor. Bovendien, en dat is bij Citizen natuurlijk ook het geval, krijg je al snel korting dus echt de adviesprijs betalen zou een beetje dom zijn.

2 likes