Citizen only deel 3

Prachtig exemplaar.

Mooi werk! :+1:

En hoe oud zal het zijn? Van welk jaar is de eerste Eco-Drive sowieso? :thinking:

2 likes

Ik heb echt geen idee. Was verbaasd dat hij het weer ging doen. Taaie rakkers

1 like

Hij is flink zwaar. Ga denk nooit een link ervoor vinden.

mee eens, de mijne loopt al zo’n 30 jaar aan één stuk. Nooit moe, die jongens

1 like

Leuk, lijkt op de mijne

Bij de jouwe moet je toch even het luurwerkkaliber achterhalen om goed in te stellen.
De onderste ring geeft in ieder geval aan welke functie geselecteerd is, op jouw foto is dat de chronograaf dus. Met de kroon moet je deze functiewijzer dus kunnen bedienen en in een van de uitgetrokken posities in kunnen stellen.
Voor het instellen van de perpetual calender heb je gegevens nodig om de grote secondewijzer in de juiste positie te zetten voor de juiste maand en positie tov een schrikkeljaar.

Deze uitvoering kende ik niet, leuk om te zien.

6 likes

Is van een collega’s man, door medische achteruitgang kan hij niet zo zwaar meer dragen. Ik moest maar kijken of ‘het’ nog wat was. En mocht hem evt overnemen of iemand anders. Ik pas hem niet… Ik ga eerst maar eens kijken of ik hem ingesteld krijg

Er staat T000606 op het achterdeksel. Ik weet bijna zeker dat er daarmee wel wat te vinden moet zijn!

Hele gave vondst. Jammer van de aanleiding, maar leuk om zoiets een extra leven te geven. Succes!

Groen is top! zeg ik altijd maar… :smiley:

1 like

De goedkope variant explorer

11 likes

Echt smerig mooi hè :sweat_smile:

Fijne week!

26 likes

1976 Het was het eerste analoge solar horloge ter wereld…

8 likes

Goedemorgen Citizens! :coffee:

12 likes

Top klokkie!

19 likes

Goedemorgen deze mooie maandagochtend :sunny:

19 likes

ik doe het voorlopig nog even met deze maar de chronomasters zijn prachtig :ok_hand:

16 likes

weet iemand waar ik kan vinden in welke horloges een bepaald uurwerk gebruikt is? Meer specifiek de Citizen B877 GMT Eco-Drive van de Endeavor (BJ7140). Is er ook een Miyota referentie (voor bijv gebruik in Bulova of andere derden) of alleen Citizen?

7 likes

Misschien heb je hier wat aan.
Citizen Eco-drive uurwerken met bijhorende capacitators.

1 like

19 likes