inderdaad, en het vreemde daarvan was dat het twee personen waren die speciaal een account hadden aangemaakt om deze van me over te kunnen nemen, het ging toen om de AV0075-70E en AV0071-03A.
beide zijn toen voor de prijs van een originele bracelet/band weggegaan
Dan zit je hier goed
Raceday vandaag, dus Tsuno mocht meekijken. Wat vinden we van het 70’s aandoenend overgeefselgroen?
Ik had ook nog een bruine perlon geprobeerd maar dit stond wat sportiever.
Goedmorgen Citizens!
Fraaie Bullhead …
Ik meen me te herinneren van mijn vorige Citizen (CB5010-81L) dat ik het niet zo lekker vond. Ik was me niet meer bewust van het feit dat ik überhaupt een horloge omhad. De Tsuki-Yomi is ook Titanium en maar 93 gram maar die draagt verrassend lekker. Ik ben dus een beetje in de war.
Vergeet ik in alle drukte helemaal om mijn pronkstuk hier te plaatsen. Sorry lui, werd laat gisteravond
We zijn er bijna. Wanneer is het zover?
Tof ding Hans!
Ik probeer te ontcijferen wat ik zie, paar vraagjes …
- Wat zegt de kleine subdial rechts die ik rood omkaderd heb?
- Klopt het dat het kleine wijzertje boven verwijst naar 2024.
- De secondenwijzer wijst naar "MARCH’. Is dat toeval of is dat helemaal geen secondenwijzer?
Over bijna 20 uur …
Het rood omkaderde subdial is de secondenwijzer en de 12/24uur indicatie (het andere wijzertje). Wat op “march” staat is dan dus de maandaanwijzer. Onderin de datum, links de dag en midden boven het jaar.
Instellen doe je door hem eerst een referentie mee te geven, dan met allerlei knopjes in en uit en drukken en trekken tijd, jaar en datum opgeven. Hij besluit dan zelf welke dag dat moet zijn.
Je kunt hem ook gebruiken om terug of vooruit te kijken, zoals op welke dag valt 28 maart 2030.
Eenmaal ingesteld doet hij alles zelf tot eind deze eeuw, ware het niet dat C vergeten is om er een EcoDrive in te bouwen, zodat je batterijtje moet wisselen. En daarna moet je hem weer helemaal opnieuw instellen. Ach, heb je wat te doen, nietwaar?
Dank je wel!
Fraai stukje techniek.
inderdaad. Net als de CosmoSign met roterende dial met de complete sterrenhemel erop. En het werkt gewoon. Tjipjes, allemaal tjipjes.
Leuke is natuurlijk ook dat 't door de (quartz)techniek goed betaalbaar is. Als je dit soort bijzondere (astronomische) complicaties mechanisch wil hebben kom je al snel bij merken als JLC, Patek en Greubel Forsey uit enne, dan heb je vaak aan één keer de Straatprijs niet voldoende.
Zou mooi zijn dat er iets komt met dergelijke complicaties met eco-drive
Die campanolas zoiezo al lastiger te vinden
getsie, het ding is helemaal zwart!
Mensen wat heb ik hier? Snap er de ballen van.
Collega van vrouw zei dat hij dood was. Ik geloofde er niets van.
En ja na een paar uur licht was hij gereanimeerd.
Maar daar is ook alles mee gezegd. De kroon zat verstopt onder een klepje. Die heeft twee standen maar werkt niet als een conventioneel horloge. Net als mijn Casio veel onduidelijke functies. Hij zit net één link te strak ook.
Iemand info