De radio sync werkt inderdaad alleen op de Japanse zendmast. Maar… There’s an app for that
Met de JJY emulator app kan je een headset of oordopjes naast je horloge leggen en dan synct hij daarmee. Dit is zeker niet perfect, maar voor mij persoonlijk wel acceptabel.
De perpetual calendar staat los van de radio sync, dus deze verspringt braaf wanneer het nodig is. (Je kan buiten de RC om ook handmatig de maand en het schrikkeljaar opgeven, dus daar is het uurwerk zich van bewust)
Mocht je veel reizen; het is ook mogelijk een tijds-offset op te geven waarmee je tijd in stappen van uren kan verzetten, zonder de tijd opnieuw te hoeven instellen. (Pusher A (de kleine verzonken boven de kroon) indrukken wanneer de kroon niet uitgetrokken is. Daarna de kroon draaien om de tijd vooruit te verzetten of achteruit. De secondewijzer geeft aan hoeveel uren je op dat moment hebt geselecteerd. Druk nogmaals op A en de wijzers gaan tollen helaas duurt dit wel enige poos)
En wat Jesus zegt : JDM zal je dus vooral 2e hands moeten zoeken of zelf importen via Sakura, FromJapan of soortgelijke sites. Ebay of chrono24 kunnen evt ook uitkomst bieden, maar daar heb ik allemaal geen ervaring mee aangezien ik hem binnen het forum heb overgenomen.