Niet zozeer ervaring met het specifieke genoemde model. Wel ervaring met de oudere versie van die van jou en daarover kan ik rustig zeggen dat het uitstekend spul is. (Maar dat wist je vast al ) Ik verwacht dan ook dat de duurdere ana-digi middelen met zo goed zijn, maar dan met meer functies.
Ja, ik ben ook enorm fan van de Nighthawk. Ook de band die erbij zit vind ik persoonlijk heerlijk zitten. Ondanks het formaat zit het horloge fijn om te pols! Mag wel even het glaasje poetsen zo te zien
Hier in titanium, het lijkt dezelfde horlogekast te zijn met een U680 uurwerk (met LCD schermpjes) en die bevalt al jaren heel erg goed.
Super gaaf! Heerlijk terug naar vroeger.
De JY8100 is vergelijkbaar met dat wat je in de foto draagt, een groot horloge.
Het horloge op de foto heb ik ook allen dan met blauwe wijzerplaat, heb dikke polsen maar hij blijft groot om te zien.
Het horloge wat je evt zou willen gaat niet veel verschil geven met de CB5010-81 om je pols.
Dank voor jullie reacties. Bevestigt wat ik al verwachtte: mooie klokjes. Ga eens zien wat er zoal voorbij komt
ik heb dus (ook) deze Nighthawk
groot horloge (44mm) en ik heb vrij dunne polsen
toch heel veel en met plezier gedragen
hij is bijna 15 jaar oud en heeft recent een opknapbeurtje gehad (76€ / Citizen EU) en is weer prima
top spul inderdaad en de grootte is een kwestie van smaak…
Blue Angels versie lijkt mij erg mooi en zou ik doen
Dat is best interessant om te lezen. De mijne heb ik 2e hands gevonden en heb ik dus geen idee van hoe het met waterdichting zit. Voor dat geld stuur ik hem denk ik wel gewoon een keertje op.
ik moet wel eerlijk zeggen dat ie stil stond en dat ik hem daarom opstuurde…
dit hebben ze gedaan
hij is weer top en ik ben tevreden…
met garantie kon ook dat werd veel duurder (movement volledig vervangen) & leek niet nodig
De grootte (diameter) is niet zo zeer het punt, gaat me hoofdzakelijk om de dikte. Die duiker was ruim 16mm hoog (je kunt ook “dik” zeggen). Draag haast nooit (meer) shirt met lange mouwen maar indien: die kreeg je er niet onder geschoven! Maar vind dat blauw wel mooi, dus maar zien hoe het loopt.
De kast van die nighthawk/navihawk is zo’n 14mm dik en behoorlijk recht aan de zijkanten, dus geen schuin aflopende bezel of rand, behalve misschien de laatste mm die een kantje heeft.
Dus een duiker met bezel kan soms mouwvriendelijker zijn dan dit model.
Dan blijf ik voor de rest van mijn leven maar T-shirts, polo’s en vesten dragen denk ik.
daar hoort dan weer wel die bril die de oren plat tegen het hoofd houden bij, anders is het geen gezicht
Hallo Hans,
Ik heb deze Blue Angels
Heerlijk horloge die wel wat zwaar aanvoelt naast mijn andere Promaster die is namelijk van Titanium.
Comfortabel horloge met mooie wijzerplaat. Valt positief op, tenzij je niet houdt van dergelijke wijzerplaat.
Kan het zeker aanbevelen.
Succes net keuze maken.
Dat is toevallig dezelfde als ik heb naast mijn Blue Angels Skyhawk en
Leuk om af te wisselen met deze mooie Citizen uitvoeringen.
Die titanium uitvoering draag ik nu ook, zie foto boven. Titanium heeft ook mijn voorkeur, zeker als de kast zelf wat groter uitvalt. Maar hoeft niet per sé. Mooi ding die Blue Angels.
Heb ook nog deze:
Midden jaren '90 bij de KLM gekocht. Loopt al een kleine 30 jaar onafgebroken Eco te Driven. Nooit geserviced. Wel een keer opengeschroefd om de pushers van klonten DNA met toevoeging te ontdoen die daar in de loop der jaren spontaan waren ontstaan. Er viel niet meer te pushen. Nu alles weer OK. Ook titanium. Onverwoestbaar.