Citizen only deel 4

dank je, op leer ook interessanter dan op de bracelet vind ik :smiley:

1 like

onderlinge banden swap: kermit naar staal en de full lume naar rubber :+1:

9 likes

Dat stappenplan via die link valt toch goed mee. Het lijkt veel omdat hij het gedetailleerd beschrijft. Is het echt je bedoeling om met dit horloge te zwemmen, of duiken?

Als je de capacitor kan vinden zou ik er gewoon voor gaan… liever een werkend horloge waar je plezier van hebt dan een duikhorloge dat altijd op dezelfde tijd blijft staan.

De groene Brycen. Nu nog de lentezon. :+1:

10 likes

Wow nice!

1 like

Nog even hierover: In mijn ervaring moet je importeren. Voorheen deed @vierport ook nog wel eens in Chronomasters via z’n Pange website, maar ik heb daar al tijden geen Chronomaster of The Citizen meer gezien. Ik heb ooit wel een Washi paper dial horloge bij 'm gekocht, dus je kunt kijken.

Mijn huidige The Citizen Ibuki heb ik via SoloJapan gehaald, en je komt bij sites terecht als Sakura watches en zo. Die laatsten hebben een mooi browsable aanbod van horloges.

Plaatje voor de sfeer:

28 likes

13 likes

Omdat het een Citizen is

14 likes

Wat een prachtig horloge!
En dank voor het uitgebreide antwoord.
De website van solo Japan lijkt momenteel uit de lucht, maar er is ook geen haast bij, als die weer online is zal ik daar kijken.
Sakura watches heeft een uitstekend aanbod.
Waar moet ik aan denken wat betreft import kosten? De verzendkosten van 4000-8000 yen zijn schappelijk.
En kan je het horloge nadien voor bv. service of garantie direct naar Citizen Japan sturen?

1 like

Simpel: (Aanschafprijs + verzendkosten) * 1,216 = Totaal.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet 100% zeker. Wat Seiko betreft kun je via de Seiko AD ook een Grand Seiko naar Seiko Nederland sturen, en als het nodig is voor het werk wat er moet gebeuren kan die door gestuurd worden naar Japan.

Ik neem aan dat dit hetzelfde werkt bij Citizen.

Waarbij, de kans dat een nieuwe The Citizen, zeker een eco-drive, binnenkort service nodig zou hebben is nihil, uiteraard. Ik zou Citizen Europe gewoon een berichtje sturen.

1 like

22 likes

inderdaad :ok_hand:

2 likes

Alweer een box vol. :+1:

18 likes

18 likes

14 likes

15 likes

17 likes

18 likes

Meer dan! @Jesus
Boxje erbij :smile:

1 like

Kan niet aan de gang blijven met uitbreiden. Voor 2024 even de horloge-handrem aantrekken. :joy:

1 like