Wow!
Dit heet trouwens een Type of Model 16 in het Japans:
Er was een budgetversie (ik meen 7 jewels, maar staat er niet op), een middenversie met 10 jewels en een topversie met 15 jewels, die je meestal in de plaatjes van Citizen ziet. Er waren twee producenten voor de kasten, en een aantal werden gemaakt in zilver (0.900) en in goud (18K). De gouden zijn me wat te duur, maar ik heb wel twee zilveren, en die zijn behoorlijk zeldzaam. Er werden in die periode weliswaar wereldwijd miljoenen zakhorloges gemaakt, en vele duizenden werden naar Japan verscheept, en Seikosha (Seiko) was ook erg actief met binnenlandse productie, maar het is toch bijzonder dat deze Citizen zakhorloges een eeuw (inclusief WO II) hebben overleefd in Japan. Daarom wilde ik ze behouden, tot er ooit een museum is dat inziet hoe significant Citizen is in de horlogewereld. Citizen heeft zelf een museum, maar daar hebben ze meestal maar één Type 16 als deel van de tentoonstelling. En af en toe hangt er eentje op een beurs of op een externe expositie, zoals bij de introductie van het Cal. 0100 prototype als zakhorloge (met saffier kast).
De 0200 tribute is heel tof, maar alleen een 0100 zakhorloge kan mij verleiden, want ik heb verder weinig met mechanisch.
Thanks, ik heb ook weinig met zakhorloges, maar des te meer met Citizen!
Hele mooie collectie!!
Nooit geweten dat Citizen zoveel zakhorloge’s heeft gemaakt.
zoveelste meer dat ik deze verzameling zie denk ik dat deze zeker in jou collectie moet belanden,
een item dat niet mag ontbreken
Ik had dus gehoopt op een productieversie van deze:
Maar ik begrijp de uiteindelijke keuze van Citizen zeker.
juist, de introductie van het cal.0100 werd in dit zakhorloge in 2018 kenbaar gemaakt
daarmee werd ook ik getriggerd om meer te weten over het kaliber en ben nu een trotse eigenaar van een polshorloge met dit uurwerk in
het zakhorloge zelf werd nooit in productie genomen
Opgemerkt moet worden dat dit model eigenlijk slechts een proof of concept is en Citizen heeft al verklaard dat het kaliber 0100 niet publiekelijk zal worden verkocht, maar dat de technologieën die in het uurwerk te vinden zijn, zullen worden geïntroduceerd in toekomstige modellen die in 2019 worden gelanceerd.
Heeft iemand de JV1008 (of 1005-1006-1007) al? Ik ben benieuwd hoe de grootte in het echt is, hoe deze valt…
een prachtig horloge, maar kwam op een lederen band
toen maar meteen een originele braclet besteld
match better