Citizen only deel 4

hele winter niet gedragen maar nu met het mooie weer in her voorjaar toch wel weer een favoriet;
fijne sportieve duiker mer kleur :ok_hand:

17 likes

Oef.

Topklasse!

4 likes

12 likes

ik heb hem in azuurblauw (twijfelde tussen deze en de groene) mooi dail inderdaad
toch is de vergelijking met GS (en the Citizen) niet helemaal reëel denk ik

12 likes

10 likes

Is er hier op HF al iemand die een Citizen Series 8 Model 831 Mechanical heeft?

Ik zag dat er een limited edition uitgekomen is die me wel erg aanspreekt, maar zou graag wat ervaringen vernemen van dagelijks gebruik, en real life foto’s van om de pols zien.

Dit is het nieuwe limited, model NB6051-59L, maar er zijn nog vier of vijf andere varianten. De limited staat nog niet in de NL Citizen webshop: NB6050-51E online bestellen bij Citizen

6 likes

ik heb er zelfs twee, de NB6010-81L en de NB6011-11W
beide lopen zeer accuraat met het nieuwe binnenwerk, een Zwitsers binnenwerk, of toch een soortgelijk.
hoe dat ik daar opkom vraag je?
wel al de andere automatische citizens moeten tegen de klok in draaien op de horlogewinders in tegenstelling deze twee, die moeten met de klok meedraaien alsook mijn pontiac’s die hier van Zwitserse makelij zijn.

2 likes

Dank voor je antwoord! Het zou zo maar van La-Joux-Perret kunnen komen natuurlijk, die zitten in de Citizen groep. Ik zal het es proberen op te zoeken.

Mocht je er een keer een wrist shot van hebben, graag!

1 like

Natuurlijk

10 likes

Ja, ik vind ze wel gaaf hoor! :+1:t3: Ik ben wel fan van kasten met zo’n uitgesproken vorm. ‘Brutalism’.

Is de oppervlakte afwerking van de band, bij de aanzet, gelijk aan dat van de kast? Beide zijn geschuurd volgens mij (in dezelfde richting?) met gepolijste delen op de band schakels en op bepaalde vlakken van de kast; zie ik dat goed?. Wel bijzonder dat de kroon zo ver van de kast af lijkt te staan, maar ik zie op de stock foto’s van Citizen ook dat dat gewoon de vorm van de kroon is.

1 like

Leuke aanbieding bij Bol.com

3 likes

ja, band en aanzet en bovenkant kast zijn hetzelfde, de zijkant kast en bezel is gepolijst :ok_hand:
de kroon zelf sluit wel volledig aan de kast maar lijkt zo omdat deze uit twee delen bestaat.

1 like

Dank voor de uitleg!

2 likes

IMG_2312

6 likes

Even een vraagje voor de kenners. Er zijn nogal wat “Fugu” duik horloges. Maar wat zijn nou de verschillende series precies?

Ik zie de NY0040 serie, dit lijkt “de eerste” versie te zijn.

Dan is er de NY0086, deze is iets duureder maar het verschil is me niet helemaal duidelijk. Is dit een nieuw uurwerk?

Tenslotte de NY0100, wat een titanium serie lijkt te zijn.

Klopt dit? Zijn er nog meer “versies” van?

10 likes

14 likes

12 likes

deze Citizen BN0150-17L met (aftermarket) stalen band is toch wel echt top wat mij betreft

14 likes

17 likes